lukoil-banenr

Compania Ford a creat fibră de carbon accesibilă

Motive pentru care industria aeronautică foloseşte pe scară largă materialul fibra de carbon este că e de până la cinci ori mai rezistentă decât oţelul, şi chiar aşa cântăreşte cu două treimi mai puţin.

bodybuilding

diselok

Automobilele ale căror caroserii sunt consturite din fibră de carbon sunt, de obicei, supercar-uri extrem de scumpe ca McLaren MP4-12C, Pagani Huayra sau Ferrari Enzo. Un motiv pricncipal de ce aceste automobile sunt scumpe e că şi producţia fibrei carbon este scumpă şi, în plus, durează foarte mult timp.

Cel mai problematic era faptul că până acum, nici un producător nu a reuşit să scadă costurile până la un nivel care ar fi suportabil pentru producţia industrială.

Compania Ford însă, participă la proiectul de cercetare Hightech.NRW alături de specialişti ai institutului de inginerie auto de la Universitatea Aachen. În cadrul proiectului, care a început în 2010 şi va continua până în septembrie 2013, Ford a creat o capotă de Focus din CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic – plastic ranforsat cu fibră de carbon). Respectivul elementul de caroserie e cu 50% mai uşor decât unul construit din oţel şi, potrivit oficialilor Ford, poate fi produs într-un timp relativ scurt, astfel încât să fie introdus pe liniile obişnuite de asamblare.

Inginerii Ford au declarat că tehnologia respectivă nu este gata pentru a fi produsă în serie în timpul apropiat, însă speră că ar putea fi folosită în mod industrial într-un viitor ceva mai îndepărtat.

Comentarii