lukoil-banenr

Compania Peugeot a construit un supercar din cupru şi … gazete presate!

Peugeot a răspândit detalii oficiale despre noul concept hybrid, supercarul Onyx, în construcţia căruia sunt utilizate astfel de materiale precum ar fi cupru, fibră de carbon, fetru şi gazete presate…

bodybuilding

diselok

Conceptul Onyx are următoarele dimensiuni: lungimea – 4.65 metri, lăţimea – 2,2 metri, înălţimea – 1.13 metri. Uşile şi aripile laterale realizate manual din cupru se îmbină cu panourile din fibră de carbon vopsite în negru mat. La sculptarea siluetei aerodinamice contribuie şi linia plafonului realizată din aluminiu, care încadrează plafonul şi geamurile realizate dintr-un material termoplastic transparent, sau PMMA.

Tonul exteriorului se propagă şi la nivelul interiorului, care este rezultatul unei idei inedite, inspirate din forma unei obişnuite cutii pentru ouă, păstrând totodată inserţiile decorative din aluminiu, fibră de carbon şi lemn din gazetă. Pentru acest material este folosit ziarul comprimat care în forma finală se aseamănă cu un copac obiţnuit cu dungi pe suprafaţă. Oficialii de la Peugeot spun că la o examinare mai atentă se pot observa imprimările tipografice!

„Am ales ca interiorul să fie inspirat dintr-un obiect din viaţa de zi cu zi – o cutie pentru ouă. Cu o remarcabilă economie de material, acesta este proiectat într-o manieră ergonomică menită să protejeze conţinutul său fragil. Am adaptat conceptul unui habitaclu intuitiv cu un nivel minim de componente auxiliare, dar în care şoferul să aibă fiecare funcţie rapid la îndemână”, a declarat Julien Cueff, designer de Interior la Peugeot. Ocupanţii supersportivei futuriste se vor putea bucura de un interior cu accente sport acute care însă nu pierde deloc puncte la capitolul confort. Ambianţa primitoare a fost creată cu ajutorul materialelor reciclabile termoizolatoare realizate din fibră textilă şi lână procesată la temperaturi înalte.

Nici la capitolul performanţe Peugeot Onyx nu pare mai puţin uluitor. Şasiul este realizat din carbon Monolithic iar structura sa a fost optimizată de specialiştii diviziei Peugeot Sport pentru a o greutate de doar 100 kg. Ca motorizare, Onyx beneficiază de un motor V8 HDI FAP hybrid de 3,7 litri ce transmite cei 600 CP ai săi către roţile din spate cu ajutorul unei cutii de viteze secvenţiale în 6 trepte. Supercarul Onyx este de asemenea echipat cu sistemul de recuperare de energie pe parcursul frânării, stocată mai apoi în bateriile litiu-ion. La acceleraţii bruşte, această energie oferă vehiculului un suplimen de 80 de cai putere. În plus, supercarul a primit partea posterioară realizată din fibră de carbon, spoiler activ spate, jante de 20 inch cu anvelope Michelin, întregul concept cântărind doar 1.100 kg.

Peugeot Onyx Concept va fi expus în cadrul Salonului Auto de la Paris alături de alte premiere ale autoproducătorului francez: 208 GTi, 208 XY, RCX facelift şi alte surprize care sigur vor uimi plăcut vizitatorii expoziţiei.

Comentarii