lukoil-banenr

Conceptul de raliuri McLaren 12C Can-Am

McLaren a prezentat conceptul de curse McLaren 12C Can-Am, creat de divizia McLaren GT, care se vrea a fi un tribut adus celebrelor raliuri Can-Am din anii ’60-’70.

bodybuilding

diselok

McLaren 12C Can-Am este bazat pe modelul de curse 12C GT3 şi datorită felului cum a fost gândit, nu se supune regulamentelor de raliuri. Prin acest concept, constructorul britanic aduce un omagiu succeselor unorpiloţi emblematici pentru marcă, precum Bruce McLaren şi Denny Hulme.

12C Can-Am urmează a fi propulsat de acelaşi motor V8 bi-turbo de 3,8 litri, care a fost însă recalibrat şi dotat cu un sistem optimizat de răcire, capabil să producă 630 CP. La nivel de şasiu, varianta MonoCell din fibră de carbon a fost soluţia adoptată pentru 12C Can-Am. În materie de aerodinamică, modelul beneficază detehnologia implementată în Formula 1 graţie căreia forţa de apăsare a fost mărită cu 30%.

Toată puterea de care dispune 12C Can-Am este gestionată de sistemul de frâne dezvoltat de Akebono, care face echipă cu jantele forjate ultra-uşoare special create pentru raliuri încălţate în anvelope netede Pirelli. Prin folosirea fibrei de carbon la fabricarea unor părţi precum grila radiatorului, oglinzile laterale şi a eleronului are domină partea din spate, inginerii de la McLaren au redus greutatea lui 12C Can-Am până la 1.200 kg.

Exteriorul portocaliu cu elemente vopsite în negru-satin aduce aminte de modelele de raliu dintre anii 1960-1970, care au participat cu succes la cursele Can-Am. Şi la interior, tonul „racing” este redat de scaunele de curse cu centuri de siguranţă în 6 puncte, forma trapezoidală a volanului şi cuşca de protecţie creată după standardele de raliu.

Comentarii