lukoil-banenr

Concernul PSA Peugeot Citroen prezintă noile arme

Air Hybrid

bodybuilding

Air Hybrid foloseşte un motor pe benzină, aer comprimat, o pompă hidraulică şi o cutie automată cu sistem epiciclic. Totul va putea fi înţeles după vizionarea acestui filmuleţ:
diselok

Sistemul respectiv va avea trei moduri de operare: doar benzină, doar aer şi benzină combinată cu aer. Când şi unde va apărea acest sitem hybrid pe modelele pe care le va putea cumpăra orice doritor? Pe modelele franţuzeşti de segment B începând cu anul 2016. Eventualele hybride Citroën C3 şi Peugeot 208 vor consuma, astfel, aproximativ 2,9 l/100 km şi vor avea emisii de 69 g/km. În modul Air, prin oraşe, vor putea merge pe aer până la 80% din timpul de funcţionare. Să fie oare aceasta o nouă revoluţie tehnologică în viaţa transportului de tip personal, care nu reuşeşte decât să fie în proces de evoluţie continuă? Rezultatul final va trebui aşteptat încă 3-4 ani, iar până atunci, nu este exclus că, concurenţii vor uimi şi mai mult de atât.

Platformă modular

O altă noutate prezentată de PSA Peugeot Citroën este platforma EMP2 (Efficient Modular Platform).

Această platformă foloseşte oţel de înaltă rezistenţă, aluminiu şi materiale compozite şi vizează segmentele C şi D – următoarele C4 Picasso şi 308 vor fi construite pe acest sistem. Producătorii promit „siguranţă crescută, confort şi plăcere a condusului”. Iar faptul că o să fie cu 70 de kilograme mai uşor decât actualul şasiu folosit va influenţa pozitiv şi consumul de combustibil.

Într-un viitor mai îndepărtat, platforma EMP2 se va afla la baza mai multor sedanuri, break-uri, coupéuri şi crossover-uri ale aceluiaşi concern, sau, în caz că o altă companie va prezenta interes faţă de platforma modulară franceză, ar putea lua naştere şi un nou alians auto.

VéLV concept

Grupul francez PSA a creat şi un triciclu electric, dezvoltat în colaborare cu Agenţia Franceză de Management al Energiei şi Mediului Înconjurător.

Conceput pentru rulajul în mediul urban, triciclul de 2,8 metri lungime poate acomoda până la trei persoane, iar masa egală cu 700 kilograme îi este pusă în mişcare de un motoraş electric (40 CP) alimentat de o baterie de 8,5 kWh.

Conceptul VéLV va putea accelera până la viteza maximă de 110 km/h şi va avea o autonomie de 100 de kilometri între reîncărcări. Francezii n-au oferit nicio informaţie referitoare la apariţia lui pe străzi.

Comentarii