lukoil-banenr

Negociatorii UE au obținut dreptul să fie deasupra autorităților naționale în domeniul normelor de emisii, (aşa cum este RAR, Registrul Auto Român). Aceştia vor putea să verifice și să retragă de pe piață mașinile poluante atunci când e cazul, informează site-ul automarket.ro, cu trimitere către profit.ro.

Acordul politic preliminar la care au ajuns Parlamentul European, Consiliul și Comisia prin negocieri tripartite este, în prezent, supus aprobării oficiale a Parlamentului European și a Consiliului. Regulamentul va fi apoi direct aplicabil în toate statele membre și va deveni obligatoriu la 1 septembrie 2020.

Noile regulamente ar putea intra în vigoare deja în 2020, după ce autoritățile europene au semnat un acord pentru condiții mai aspre de intrare pe piață a autoturismelor cu un grad de poluare peste limita admisă. Comisia Europeană poate să treacă peste instituțiile naționale de omologare și verificare, (RAR, TUV, etc), iar reprezentanții UE vor avea dreptul să retragă omologări și să declanșeze chemări în cazul în care sunt constatate încălcări ale normelor de emisii.

Mai mult de atât, vor putea fi aplicate amenzi de până la 30.000 de euro pe mașină în cazul încălcărilor standardelor UE. Autoritățile naționale de omologare, precum cele menţionate mai sus, vor fi auditate de Comisie pentru ca normele relevante să fie respectate pe tot teritoriul UE.

Acordul prevede deasemenea şi sporirea numărului de controale ale autovehiculelor care sunt deja pe piața europeană.

Comentarii