lukoil-banenr

Corsa a fost împrospătată

bodybuilding

diselok

Opel Corsa a primit un facelift, care, deşi e foarte puţin vizibil la exterior, presupune îmbunătăţiri destul de multe ale maşinii per ansamblu. Opel Corsa facelift va avea premiera la Geneva 2010, presupun o gamă de motoare mai puternice şi mai puţin poluante, dar şi setări noi ale trenului de rulare şi direcţiei, pentru un confort mai bun şi un comportament rutier mai dinamic.

În plus, a fost creată o nouă ediţie specială „111 Limited Edition”, pentru celebrarea a 111 ani de existenţă a mărcii. Însă doar în Germania au fost introduse şi o serie de ediţii speciale, din seria „Color Lines”: Color Race, Color Edition şi Color Wave presupun nuanţe speciale pentru vopseaua caroseriei împreună cu jante de 17″ standard.
Revenind la gama de motorizări, acestea sunt acum cu până la 13% mai economice şi mai puţin poluante, toată gama fiind compatibilă cu normele de poluare Euro 5.
Cea mai economică versiune este Opel Corsa ecoFLEX, al cărei motor 1,3 CDTi emite doar 98 g/km emisii CO2, în condiţiile în care este mai puternic cu 27% (având 75 CP) şi mai econom cu 10% (doar 3,7 litri/100 km), fiind dotat şi cu filtru de particule. Versiunea de top a motorului 1,7 CDTi oferă acum 130 CP şi un cuplu de 300 Nm, dar consumă doar 4,5 litri/100 km şi are emisii CO2 de numai 118 g/km.
Motoarele pe benzină de 1,0 litri (cu 3 cilindri şi 65 CP), 1,2 litri (85 CP) şi 1,4 litri (87 CP şi 100 CP) au acum consumuri medii între 5,0 şi 5,5 litri/100 km, respectiv emisii CO2 între 117 şi 129 g/km, pentru versiunile dotate cu transmisii manuale. Toate sunt acum dotate cu pompe de ulei de cu fricţiune redusă, iar cartografia unităţii centrale a fost modificată. Propulsoarele de 1,2 şi 1,4 litri beneficiază acum de „double cam phasing”, pentru creşterea eficienţei sistemului de distribuţie. Versiunile GSI şi OPC au rămas nemodificate.

Toate componentele sistemului de direcţie au fost revizuite, crescând agilitatea şi precizia la volan, precum şi confortul şi stabilitatea la viteză mare. De asemenea, trenul de rulare presupune îmbunătăţirea tuturor componentelor: arcuri şi amortizoare, bare antiruliu şi puntea spate. Versiunile cu şasiu Sport presupun modificări suplimentare ale punţii spate şi o nouă calibrare a sistemului de direcţie, pentru accentuarea spiritului dinamic al lui Corsa facelift.
Nu în ultimul rând, a fost îmbogăţită lista de echipamente oferite pe noul Opel Corsa, clienţii având acum la dispoziţie opţiunea de a alege, printre altele, dotări high-tech cu un preţ imbatabil în clasă: faruri adaptive, volan cu încălzire, tetiere active pentru scaunele faţă, sistem de asistenţă la pornirea în rampă „Hill Start Assist” sau sunroof Panorama.

Mai multe detalii despre testul de prezentare a noului Opel Corsa facelift le puteţi afla din numărul din martie al revistei Autoexpert.

{morfeo 14}

 

Comentarii