lukoil-banenr

Corvette C7 – visul fanilor supercarurilor americane primeşte o nouă reincarnare

bodybuilding

Pentru a spori interesul publicului faţă de noul său model, Chevrolet a readus în gama Corvette numele Stingray. Prima ediţie Corvette Stingray a fost prezentată cu 50 de ani în urmă, în 1963. Acel supercar legendar reprezenta combinaţia perfectă între cele mai performante tehnologii ale timpului, design fascinant şi senzaţii unice de condus. A şaptea generaţie Corvette adoptă numele Stingray în formă de versiune standard, după care vor urma şi versiuni semnificativ mai puternice.

diselok

Chevrolet Corvette C7 reprezintă o reinventare inginerească radicală a generaţiei precedente, cu utilizarea celor mai inovative tehnologii, o nouă structură din aluminiu şi un nou şasiu, un nou motor V8 şi design exterior şi interior radical modernizate.

La capitolul tehnic, noua generaţie Corvette Stingray găzduieşte sub capotă noul motor V8 LT1 Small Block, de 6.2 litri, capabil de 450 CP şi 610 Nm, performanţe obţinute cu ajutorul celor mai actuale tehnologii: timpii variabili de deschidere a valvelor, injecţia directă şi, pentru a corespunde normelor ecologice actuale, posibilitatea deconectării a 4 din totalul de 8 cilindri la viteze constante de croazieră. Acest motor va putea fi cuplat la o transmisie automată cu 6 rapoarte sau la una manuală care are 7 trepte (ce s-ar părea a fi un răspuns pe măsură celor de la Porsche, al căror 911 este, ideologic, un adevărat concurent pentru legenda americană). Cutiile de viteze sunt montate pe axul spate la Corvette, pentru a asigura o distribuţie ideală de 50 la 50 a greutăţii. La asigurarea acestei balanţe ideale constribuie şi materialele ultra-uşoare, utilizate la construcţia automobilului – noua structură din aluminiu cântăreşte cu 45 kg mai puţin decât cea a predecesorului său, însă oferă o rigiditate torsională sporită cu 57%.

Cea de-a şaptea generaţie a supercarului american accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de patru secunde.

Design-ul noii generaţii prezintă primul salt de la C5 până în prezent, noul Corvette Stingray având un aspect mult mai european. Din unele unghiuri, modelul seamănă cu Ferrari 599 şi Nissan GT-R, dar aspectul său pe ansamblu este uşor de recunoscut. Dintre toate elementele estetice ale lui Corvette, cel mai schimbat este posteriorul, care vine cu o serie de forme noi – montaţii C sunt înclinaţi înspre parbriz, pe când stopurile rotunde care au fost utilizate de ultimele şase generaţii au fost înlocuite cu un set de elemente rectangulare, inspirate vizibil din cele folosite de Camaro.

Interiorul lui Corvette Stingray aduce materiale şi finisaje de calitate superioară, păstrând configuraţia de cockpit pe care au folosit-o şi generaţiile precedente. Ceasurile de bord au un afişaj digital care poate fi personalizat, iar interfaţa multimedia prezintă un ecran tactil de opt inch. Conceptul habitaclului pune un accent absolut pe cel de la volan, întregul bord fiind orientat la îndemâna acestuia. Plafonul din fibră de carbon al supercarului este unul detaşabil, iar îndepărtarea lui transformă automobilul într-un automobil targa veritabil, demn de a duce în continuare faima legendei americane, autorii căreia speră că noul Corvette Stingray va uimi într-atât de mult publicul, încât va reuşi să devină un adevărat erou pentru toţi admiratorii de supercaruri.

Comentarii