lukoil-banenr

Nissan GT-R este indiscutabil cel mai apreciat şi mai criticat, totodată, sportcar al acestui deceniu. Performanţele uluitoare de care poate da dovadă acesta, oferite la un preţ net inferior în comparaţie cu rivalii săi, au făcut din sportiva japoneză o adevărată legendă. Majoritatea proprietarilor de GT-R au ales să exploateze maşina zi de zi, aşa cum recomandă şi producătorul,însă acest lucru a scos la iveală şi câteva probleme de ordin practic, despre care fanii modelului nu au de unde să ştie.

bodybuilding

Iată că maşina perfectă suferă la rândul ei de careva defecte. Un fel de boli copilăreşti, sau neajunsuri mai bine zis, despre care unii au ales să tacă sau simplu să le treacă cu vederea. Lucru absolut firesc, dacă ne gândim la câte are de oferit un GT-R şi totuşi sunt imperfecţiuni ce nu pot fi neglijate de către un cumpărător pretenţios. Mai ales că, după cum vă spuneam anterior, este un automobil care se poziţionează ca un daily-car la absolut orice oră. Vehicle Virgins a colectat cele mai des întâlnite obiecţii faţă de sportiva niponilor şi ne vor vorbi despre ele.

diselok

Am vrea să subliniem şi noi faptul că, oricât de bine nu ar fi proiectat un automobil, neajunsurile sunt de fapt „viciile” cu care trebuiue să te împaci zi de zi. Calităţile pozitive vor prevala oricând, însă vine şi ziua în care ceva te scoate de pe fix. În puţinele noastre teste drive, am încercat tot timpul, să scoatem în evidenţă şi laturile negative ale maşinilor, lucru care le-a plăcut mai puţin dealerilor auto, şi cu toate astea noi vom continua să spunem lucrurilor pe nume. Că facem bine sau nu, rămâne să aflăm de la voi, cititorii fideli AutoExpert. În continuare însă, iată ce slăbiciuni ascunde cel mai performant model din gama Nissan.

În primul rând, izolaţia fonică. Sunetul exterior, zgomotul la rulare şi vibraţiile sunt foarte uşor trecute în salon. O condiţie ok pentru un automobil unde fiecare kilogram din masa totală contează enorm de mult, însă poate fi neglijat acest aspect la un sportcar al cărui preţ trece de pragul 100.000 de dolari?

Prinderile capotei motorului. Îţi poţi da seama uşor că orice proprietar de Nissan GT-R măcar o dată în viaţa sa, dar a încălcat regulile de circulaţie şi şi-a permis să treacă de limita de viteză impusă. Odată cu asta, pot apărea probleme nu doar cu legea, dar şi cu capota motorului, care la viteze de peste 200 km/h începe să fluture şi riscă să fie smulsă din prinderi!

Transmisia cu dublu-ambreiaj. Despre cutiile de viteze utilizate pe Nissan GT-R circulă tot felul de istorii. Unii spun că sunt rezistente, alţii susţin exact inversul. Iar adevărul este undeva pe la mijloc. Transmisia rezistă cu brio la accelerările în trombă, cu schimburi de trepte fulgerătoare şi poate fi exploatată la greu pe circuit, fără să dea oarecare semne de oboseală. Totuşi, dacă se trece dincolo de limitele impuse de producător, te poţi aştepta oricând la surprize, iar o cutie de viteze nouă costă foarte mulţi bani. În condiţii de condus zilnic însă, autorii acestui videoclip, susţin că transmisia este prea gălăgioasă şi un pic cam stresantă.

Lipsa spaţiului pe bancheta spate. Asta poate fi trasă de păr un pic, însă depinde de care parte a baricadei eşti. Vehicle Virgins afirmă că un adult nu are nici o şansă să se acomodeze acolo, însă, contează asta atât de mult? Nu, atunci când vine vorba de emoţii şi senzaţiile trăite la volan şi da, atunci când chiar te bazezi pe GT-R-ul tău ca pe o maşină de zi cu zi.

Accesul în portbagaj şi volumul acestuia sunt din nou un aspect criticat cam dur, în viziunea VV. Nu poţi conta pe faptul că mergi la shopping cu un GT-R şi te întorci cu portbagajul full, pentru că s-ar putea ca unele obiecte simplu să nu îţi încapă. Incomode sunt considerate şi mânerele portierelor. Pe termen scurt sunt ok, însă după mai multe opriri în care urci/cobori din maşină, ideea designerilor devine enervantă, iar imaginea de mai jos ilustrează perfect acest lucru.

download

Problema cu numărul şapte nu am inclus-o în postarea noastră, iar motivul poate fi înţeles dacă urmăriţi filmarea până la sfârşit.

Comentarii