lukoil-banenr

Deseori printre automobilişti, circulă un mit care spune că „o maşină nouă, e o maşină nouă”. În traducere, această povaţă, adresată în special tinerilor conducători auto, vrea să ne spună că un automobil nou, este mai confortabil, mai econom, mai eficient, mai performant, mai sigur, mai fiabil şi de ce nu, mai plăcut ochiului. 

bodybuilding

Şi cu toate astea, practica bate teoria, iar în cazul unor mărci sau modele de maşini noi, achiziţia lor se dovedeşte a fi o gaură în portmoneu. Cu toate că producătorii mondiali de automobile susţin că modelele lor sunt capabile să ruleze peste 400.000 de km fără probleme, obervăm că realitatea de multe ori nu corespunde cu promisiunile făcute. Cedează turbina, sensorii, angrenajele, diferite piese, pompe, amortizoarele inteligente sau tot felul de erori în bord, acestea fiind doar câteva dintre cele mai frecvente cauze de prezentare în service-ul autorizat.

diselok

mercedes-ul-w124-cu-peste-3-4-milioane-kilometri-5cc6721ffedc03639c-940-0-1-95-1

Este adevărat că în condiţiile unei lumi perfecte şi dacă buzunarul/salariul/jobul/afacerea îţi permite acest lucru, poţi schimba maşina odată la doi ani, când expiră şi garanţia, astfel că eşti scutit de unele probleme ce pot apărea ulterior, însă nu toţi cetăţenii de rând îşi pot permite acest lux. Mai ales în condiţiile din Moldova, unde un salariu mediu lunar abia dacă îţi ajunge să alimentezi cu carburant şi să îi faci revizia.

Şi atunci te întorci cu faţa către maşinile produse în perioada anilor 90, cunoscute ca fiind unele dintre cele mai rezistente la exploatarea în timp. Iar despre ele se spune că „nu se mai produc maşini ca altădată”. Şi există o porţie de adevăr în cele spuse. Drept dovadă fiind şi istoria acestui Mercedes-Benz W124, unul dintre cele mai populare modele ale producătorului german de automobile, proprietarul căruia a reuşit să parcurgă un total de 3.4 milioane de kilometri! Nu îmi zi că un automobil modern ar fi capabil de asemenea performanţe! Fie el cât de fiabil nu ar fi şi indiferent ce marcă e.

Modelul despre care vă vorbim a fost produs în anul 1991 iar primul său milion de km a fost atins la numai şase ani de la achiziţie, iar afară de revizia tehnică periodică şi carburant de calitate, acest W124 nu a mai avut parte. Între timp caroseria a pierdut din luciu şi a câştigat urme de rugină, însă proprietarul său pe nume Magnus Saele, fost taximetris de profesie, nu renunţă aşa uşor la ea. Acesta are în garaj şi un E 300 diesel în caroseria W210 cu 900.000 de kilometri la bord, însă ajuns la vârsta de 84 de ani nu prea mai găseşte timp şi forţe pentru a doborâ noi recorduri, fiind mândru de al său model istoric W124.

mercedes-ul-w124-cu-peste-3-4-milioane-kilometri-72da321ffedd8f335c-940-0-1-95-1

mercedes-ul-w124-cu-peste-3-4-milioane-kilometri-7318021ffee00dd427-940-0-1-95-1

mercedes-ul-w124-cu-peste-3-4-milioane-kilometri-ee6e421ffee300777f-940-0-1-95-1

mercedes-ul-w124-cu-peste-3-4-milioane-kilometri-fb51b21ffee58a684b-0-0-0-0-0

Nota Redacţiei: Nu avem nimic contra proprietarilor de Renault Megane şi nici pretenţii faţă de producătorul francez de automobile, doar că observă că ne-au invadat Megane-urile şi pretind unii că ar fi „bune” :)

sursa: 4tuning.ro

Comentarii