lukoil-banenr

De mașini, firesc, că nu vorbim aici despre modă, deși frumoasa prezentatoare a emisiunii „Veranda” și a Jurnalului Sportiv de la JurnalTV s-ar descurca de minune şi în acest domeniu. Ea chiar nu are viziuni tipic feminine despre maşini, ca să nu le zicem femeieşti. Ştie şi se pricepe nu din auzite. Să-i dăm drumul poveştii automobiliste, semnată Daniela Jenunchi…

bodybuilding

10962144_1016033321745053_502109870_n

diselok

În ce măsură te interesează mașinile? Ceva mai mult decât ca o modalitate de transport? A trecut în pasiune, sau o femeie greu poate fi pasionată de mașini?

Întrebi serios? Vara trecută am renunțat la o ședință de shopping în afară deoarece am considerat mai important să schimb uleiul din motor, uleiul din cutie și filtrele la mașină – iubitul meu nici nu a știut că am petrecut mai bine de o jumătate de zi la service. Nu e o modalitate de transport – e cel mai bun psiholog al meu. Automobilul mă scapă de stări nervoase și dispoziție proastă. Mașina nu face diferențe de sexe – societatea, da. Ori ești șofer, ori ba. Fie îți place și îți lipsesc enorm pedalele când ești în vacanță, fie nu dai nici o importanță acestui armăsar din fier.

10965183_1016033305078388_1773393530_n

La curent cu ultimile noutăți din domeniu? Ce aștepți de la Salonul de la Geneva?

Nu vreau ca marii concurenți să fure idei unul de altul. Vreau să se păstreze individualitaea fiecărui producător. Vreau să fie pus accent pe domeniul ecologic dar și pe siguranța la trafic. Rămân dezamăgită după ce producătorii schimbă radical designul unui automobil, fără a păstra punctele forte din modelul trecut. Și consider că telefoanele mobile și mașinile trebuie să rămână separat – se cheltuie prea multă atenție , bani și timp pentru proiectarea unor luminițe din faruri culoarea cărora se schimbă de pe mobil. Părerea mea.

Sunt conservatistă și mereu mă atrag modele mai clasice de mașini decât cele recent apărute, care, trebuie să recunosc, sunt de necomparat cu cele vechi la capitolul opțiuni.

10979373_1016033288411723_1441022040_n

Pe la câți ani a început aventura ta automobilistică? Ce te-a apucat? La ce ți-a trebuit? 

Tatăl meu are un merit deosebit în educarea șoferului din mine. Mereu a dat dovadă de încredere în aptitudinele mele. De mică stăteam în brațe și trăgeam de volan. Și înfloream de fericire când auzeam cât de bravo e fata tatei. Nu am avut răbdare și la 17 ani deja am susținut examenul pe care l-am luat din prima – pe 20 decembrie 2004 ţineam în mână permisul…

Începând cu 20 decembrie 2004, tatăl meu era trezit de mine în fiecare dimineață cu rugămintea să îmi ia o mașină. Țin minte cum îi spuneam că nu vreau blănuri, nu vreau diamante, nu vreau nimic doar să îmi cumpere o mașină. În primăvara lui 2005 deja conduceam o Mazda 121 decapotabilă… Eram cea mai fericită. Până astăzi am păstrat senzația că mii de furnici se cațără pe picior când apăsam pedala…. Recunosc, sunt înnebunită de procesul de a conduce un automobil indiferent de marca acestuia.

10979259_1016033308411721_1620065906_n

Prima bibică ce avea și ce, mai puțin? De ce ai dat-o?

Era de culoarea violet. Mi s-a asociat cu un hipopotam. Mai ales dacă uneori o luam cu viteză în curba (sindromul începătorilor de a se da tare în trafic), o putea lua razna…. Vara prietenele mele savurau briza de la Vadul lui Vodă urcate prin trapa mașinuței mele. De ce am dat-o nu mai țin minte. La capitolul automobile nu sunt deloc stabila – aș putea zice că sunt un ”fustangiu” – le schimbam la fiecare 6 luni.

10994692_1016033335078385_1358171357_n

Se știe în general ce apreciază femeile la o mașină – design, confort, culoare… La tine cum e din acest considerent?

Contează să îmi placa cum arată, de aceea și mă apropii de ea să o cunosc, dar contează și ce are în interior, cat de puternică îi este inima și cât de trainică, musculatura. Dacă mașina e de culoarea neagră, din start, a câștigat 50 %  din atenția mea. Nu îmi plac mașinile off-road. Îmi plac cele sport, coupe. Mă reprezintă … temperamentul meu e asemenea acestora.

10965693_1016033295078389_53019537_n

Cu fundul de asfalt…

Țin minte, am condus o Toyota Solara, prima mea mașina cu transmisie automată, după șapte ani de refuz de a conduce „automat”. Și nu o vindeam deoarece mă îndrăgostisem atât de mult de blackbeauty, cum îi ziceam. Era puternică, rapidă, precum o felină… unica mașină care m-a făcut să plâng la despărțire – și acum tresar când o zăresc prin Chișinău.

10966924_1016033315078387_3530094_n

Conduci ca o femeie, ca un bărbat sau așa cum trebuie?

Conduc ca tata. Recunosc, nu sunt adepta regulilor, se mai întâmplă să le încalc dar o fac fără a pune în pericol pe alții. Nici un accident suferit, multumesc, Doamne, în cei 11 ani de șofat. Tata m-a învățat să am tupeu în trafic, dar să și respect, să nu mă las intimidată de cei care văd la volan o fată. Pot să mă pun cu oricine la întrecere, pot urca la volanul oricărei mașini și să o conduc așa cum trebuie, cedez mereu prioritate când cineva semnalează și chiar pot ajuta un bărbat sau o femeie să parcheze. Distanțele mari de sute de km. mă încântă, mai ales pe șosele necunoscute, si nu obosesc, fiindcă nu poți obosi atunci când petreci timp cu iubirea ta.

10984842_1016033341745051_2091607498_n

Putem vorbi de o delimitare între o mașină pentru bărbați și una pentru femei? Cum ar trebui să arate una și alta? Tu de care ai prefera?

Eu nu fac delimitare de mașini pentru bărbați și femei, deși există un paradox – o femeie la volanul unui Gelandewagen ar arăăta super tare, iar un bărbat la volanul unui Vogue bordo poate, nu prea, deși pe mine nu m-ar deranja. Atuul femeilor – ele arata bine chiar și la hățurile unei căruțe…

Spuneam că nu îmi plac mașinile de teren – mă simt ca pe piedestal, în văzul tuturor sau, și mai rău, la volanul unui troleibuz. Am condus o perioadă o Honda CRV și nu am rămas încântată. Iata una sport, cât mai aproape de asfalt, unde șoferului i se vede doar umbra – asta da. Îmi doream de mult timp un Audi TT, dar am ajuns să conduc un Mercedes E-Class. Dacă ar fi să visez, aș opta pentru noul S-Class coupe…

Nu rele gusturi pentru o blondă, ce zici? Deci cred că s-a înțeles deja: neagră, sportivă, cu două uși și nemțească.

10962018_1016033318411720_880245034_n

De la câți centrimetri cubi ar trebui să înceapă numărătoarea și la câți ar trebui să ajungă, după dorința ta…

Îmi plac mașinile puternice, dar nu mai puternice decât poți conduce.

Ce te aranjează și ce nu prea la E-Class-ul pe care îl conduci acum?

Diesel-ul meu e gălăgios! Iarna pierd ceva minute de dimineață pentru a-l încălzi, dar în rest îmi place tot: nu mănâncă mult, probabil, ca stăpâna –  mereu la dietă, nu e bolnăvicios sau capricios, rapid când am nevoie și sigur.  Și cel mai important, e de culoarea neagră.

10994869_1016033301745055_1518273869_n

Vara e timpul când fac pereche fetele și mașinile frumoase, dar până la vară mai este primăvara – timp de cumpărături…

Îmi place să fac și după, să vorbesc. Va fi, cu siguranță. Un armăsar mai tinerel, mai puternic, mai rapid… La capitolul economie nu pot să mă pronunț.

Foto: arhiva personală, revista “Felicia”.

10962036_1016033338411718_1227540703_n

10961899_1016033281745057_919722008_n

10961836_1016033311745054_1358035173_n

10961762_1016033291745056_1262358878_n

Comentarii