lukoil-banenr

Seria scandalelor care a pornit câțiva ani în urmă de la Dieselgate-ul celor de la volkswagen continuă, iar la trei ani de la apariția primului scandal le-a venit rândul celor din grupul Daimler, investigați de autoritățile germane care au descoperit mai multe softuri ilegale ce trucau emisiile motoarelor diesel de pe modelele Mercedes.

Pilot Autoexpert

Ieri, în urma unei întâlniri cu reprezentanții guvernului german, oficialii de la Daimler nu au reușit să risipească bănuielile cu privire la nivelul emisiilor diesel în cazul mai multor modele Mercedes. Astfel, ministrul Transporturilor, Andreas Scheuer, a ordonat celor de la Daimler să organizeze o rechemare în service a circa 774.000 de unități a modelelor sale vândute în Europa. Ulterior modelele chemate pentru modficări vor primi o actualizare a softului motoarelor, printre acestea se numără Clasa G, GLC și Vito.

Spre deosebire de Volkswagen, care și-a recunoscut vinovăția primind amenzi usturătoare pentru trucarea emisiilor diesel, rivalii de la Daimler resping acuzațiile, susținând că nu au făcut nimic greșit și care ar încălca legea. Șeful Dieter Zetsche a declarat presei că discuțiile avute ieri, 11 iunie, cu autoritățile germane au fost unele “constructive”.

Amintim că publicația germană Der Spiegel a scris mai devreme că Mercedes este suspectată că ar fi folosit un dispozitiv pentru trucarea emisiilor pentru modelele Clasa C și Clasa G. La ceva timp mai târziu redacția Bild a spus că autoritatea KBA a descoperit că motoarele Mercedes-Benz au folosit 5 tipuri de software ilegal pentru trucarea emisiilor, în total fiind afectate aproximativ un million de vehicule.

Comentarii