lukoil-banenr

Designul şi ecologia în armonie perfectă

bodybuilding

diselok

Opel Flextreme GT-E este mişcarea făcută de oficiali de la GM prin care ne transmit că au încredere maximă în prestigiul constructorului german şi ne arată practic unde se poate ajunge în viitor cu noile modele. Pe lângă expresia stilistică mai mult decât convingătoare, nemţii doresc să-şi reliefeze şi capacitatea tehnologică.
Platforma tehnică este prealuată în totalitate de la Opel Ampera însă s-au făcut şi modificări, majore la două capitole. În primul rând s-a redus greutatea cât s-a putut de mult, cu avantaje evidente asupra consumului de energie. În al doilea rând, aerodinamica este un factor important asupra modului în care Opel Flextreme GT-E reuşeşte să fie cât mai ecologic, câteva artificii interesante fiind prezente, precum Aero-Blades, accesorii aerodinamice care „păcălesc” aerul să creadă că maşina este pătrată.
În materie de propulsie acest concept preia fidel sistemul E-REV implementat deja pe Ampera, format din motor electric, baterii şi un motor de 1.4 litri pe post de generator. Puterea dezvoltată de E-REV este de 120 kw şi instant se livrează un cuplu de 370 Nm. În permanenţă roţile sunt acţionate de energia electrică şi deşi poate atinge o viteză maximă de 200 km/h, consumul mediu de combustibil fosil al acestui concept este de 1,6 litri la 100 km, cu emisii de CO2 sub 40 g/km.
Doar cu rezervele electrice, Flextreme poate străbate o distanţă de 60 km, după care intervine propulsorul cu combustie internă încărcând bateriile. Autonomia acestui agregat este astfel de peste 500 km, iar performanţele sunt rezonabile, Flextreme atingând 100 km/h în mai puţin de nouă secunde.

 

Comentarii