lukoil-banenr

Problema gropilor de pe străzile din Chișinău devine una stringentă în momentul când se încheie sezonul rece al anului, concluzionează site-ul de ştiri locale, agora.md. Iar aici cel mai mult au de suferit șoferii, pentru că trebuie să scoată din buzunar câteva mii de lei pentru reparația automobilului.

bodybuilding

Nu poţi spune că avem cele mai proaste drumuri din lume, pentru că nu vreau să vină cineva cu exemple din Africa, însă nici drumuri nu pot fi numite străzile din Chişinău. Mi-e şi scârbă să mai ating acest subiect, pentru că noi ca şoferi, automobilişti, nu facem nimic altceva decât să ne conformăm cu starea lucrurilor actuală, aşadar avem ce avem. Parlamentarii se fac chiori, iar primarul salvează sinucigaşii invitându-i la o cafea.

diselok

Sunt mai mult ca sigur, că nu este nevoie să vin cu dovezi clare, sau să enumerăm toate gropile din asfalt, ca să îţi dai seama că e o bătaje de joc de buzunarele noastre, şi cu toate astea, redacţia Agora.md, a decis să facă un „experiment”. Pentru a se  convinge de efectul negativ al gropilor asupra stării tehnice a mașinii, au decis să apeleze la un service local, pentru o diagnostică a suspensiei.

„Potrivit calculelor efectuate de către specialiștii stației de servire auto, costul reparației mașinii colegului nostru a ajuns la 4.100 de lei.” Cam aşa sună încheierea cu care iese din service proprietarul unui Renault Clio. La întrebarea „ce trebuie să facă șoferii care din cauza gropilor de pe străzi sunt nevoiți să cheltuiască mii de lei pentru reparația mașinii”, avocatul Ion Holban a venit cu explicaţii despre felul în care trebuie să ne comportăm când nimerim în astfel de situații și cum putem recupera prejudiciile.

„Există posibilitatea de recuperare a prejudiciului în cauză prin mai multe reglementări juridice actuale. Există legea cu privire la drumuri numărul 509, articolele 8 și 13, care stabilesc responsabilitatea directă a gestionarului de drum, care are obligația de a întreține corespunzător exploatarea normală a drumului. Iar articolul 13 vine să stipuleze responsabilitatea gestionarului în cazul în care nu-și îndeplinește obligațiunile. De la momentul incidentului care s-a produs urmează a efectua anumite acțiuni pentru a recupera acest prejudiciu”, a declarat avocatul Ion Holban.

Potrivit avocatului, există două situații în astfel de cazuri. „Unul dintre ele este când defecțiunea autoturismului survine spontan și atunci trebuie sesizat imediat colaboratorul de poliție pentru a constata nemijlocit incidentul și circumstanțele în ansamblu. Ca recomandare personală este de a invita un executor judecătoresc, care va reconfirma aceste probe. A doua situație este când defecțiunea autoturismului survine în timp, atunci este dificil și practic imposibil de a demosntra această legătură cauzală între vinovăția gestionarului de drum și gradul de prejudiciu suportat”, a conchis Holban.

După ce a fost constat incidentul de către agentul executor urmează evaluarea prejudiciului. În acest caz este obligatorie prezența potențialului pârât, adică a gestionarului de drum. Ulterior, ne adresăm instanței de judecată pentru încasarea prejudiciului.

Cine este gestionarul de drum?

Ministerul Transporturilor este responsabil pentru drumurile publice naționale, iar de cele din localități este responsabilă subdiviziunea administrății publice locale. Potrivit avocatului, puțini șoferi se adresează în instanța de judecată cu astfel de cazuri.

Totuși, potrivit specialiștilor stației de servire auto, șoferii pot preveni incidentele de acest gen. „În primul rând trebuie să fie atenți. Drumurile noaste nu sunt bune. Trebuie să respecte regimul de viteză și distanța. La timp să viziteze stația de servire auto. Măcar o dată în an să facă o diagnosticare a mașinii”, a conchis lăcătușul Oleg Visocin.

Accesaţi sursa indicată în linkul de mai jos pentru a urmări reportajul video.

sursa: Agora.md

Comentarii