lukoil-banenr

Amatorii şi pasionaţii mărcii, cunosc probabil faptul, că BMW X5M, X6M sau M5-ul şi M6-le, sub capota cărora este instalat propulsorul V8 de 4.4 litri S63, nu pot fi tunate prea uşor. Principala cauză este motorul, care nu permite tunerilor să stoarcă mai mult de 900 Nm cuplu motor.

Pilot Autoexpert

Şi atunci cum se face că X5-ul din imagini se laudă cu circa 900 de cai putere măsuraţi la roţi, pe standul dyno şi în jur de 1030 Nm de cuplu motor. În traducere asta ar înseamna cam 1050 CP şi 1200 Nm, performanţe care sunt dincolo de rezervele motorului de uzină. Iar pentru atinge asemenea cifre, au fost înlocuite internele acestui V8, cu pistoane şi biele forjate, la care s-au adăugat şi două turbosuflante noi, Borgwarner EFR7163.

A fost nevoie şi de două intercoolere cu o suprafaţă de răcire a aerului mai mare, care au fost împrumutate de pe M5 F10. În rest, SUV-ul de 2.3 tone a rămas practic neschimbat la capitolul tehnic. Cu acest hardware, bavarezul accelerează de la zero la prima sută în 3.0 secunde, iar după încă 5.5 secunde, acul vitezometrului stă deja la 200 km/h.

Proprietarul maşinii însă nu se va opri aici şi promite să treacă de bariera celor 1000 de cai la roţi, sau 1200 de cai putere măsuraţi la motor.

 

Comentarii