lukoil-banenr

Dura Lexus, Sed Lexus

bodybuilding

Modelele Lexus RX, încă de la apariție, le-am considerat puţin cam ciudate. Japonezii însă au încercat să dea naştere unui urmaş mai atrăgător decât vechiul RX. Rezultatul se poate, însă, numi un copil-mutant, rupt parcă din filmele SF. Liniile design-ului, care aduc cu cele ale unui coupe, pot fi interpretate ca intenţii bune, însă finalizate prost. Un exemplu concret sunt blocurile optice faţă, care deşi au căpătat o formă mai agresivă, plăcută, se potrivesc ca „nuca de perete” cu aspectul general. Dacă priveşti RX-ul „en face”, ai impresia că este vorba despre un model chinezesc. Profilul şi spatele au elemente care amintesc mult de modelul precedent.

diselok

Senzaţia pe care o trăieşti atunci când păşeşti în interiorul RX-ului este una de respect, combinată cu bucurie. Designerii niponi îţi aduc zâmbetul pe buze chiar şi atunci când nu ai avut o zi tocmai fericită. Care ar fi ingredientul secret al acestei reţete? Confortul. inginerii Lexus au depus toate eforturile pentru a da naştere unui interior ultra-confortabil, fără erori, fără aspecte neplăcute. Bordul a fost redesenat şi a devenit mai modern. Alte tehnologii ce intră în dotarea noilor modele Lexus RX sunt: un sistem de navigare cu Hard Disk Drive (HDD) disponibil cu o comandă asemănătoare mouse-ului de la calculatoare. Totuşi, acest „gadget” are unele neajunsuri. În primul rând, joystick-ul se mişcă prea liber şi este nevoie de timp pentru a te acomoda cu el. În al doilea rând, nouă ni s-a părut dificil de a-l acţiona în timpul şofatului (nu vă recomandăm să faceţi acest lucru). În al treilea rând comanda „enter” se face prin intermediul a două butoane suplimentare (ca şi în cazul mouse-ului de la calculator), ceea ce, iarăşi, nu este tocmai comod. Ar fi fost mult mai simplu dacă inginerii niponi „împrumutau” ideea I-Drive-ului de la BMW sau MMI Audi-ului şi această comandă se făcea prin apăsarea joystick-ului. Totuşi, Lexus este un model individualist, iar rezultatul îl vedem. Pentru a individualiza şi mai mult interiorul, designer-ii Lexus au folosit o abordare complet nouă, care presupune existenţa a doua zone de afişaj diferit. Pentru a spori confortul pasagerilor, dimensiunile interioare au devenit mai generoase.
Daca ar fi să trecem în revista ce ne-a impresionat la fiecare material în parte v-am plictisi probabil pe majoritatea dintre voi. Făcând însă un scurt rezumat, tot ceea ce japonezii au folosit la nivelul interiorului este de calitate iar finisajele nu pot primi decât nota maximă. Plasticul este frumos texturat şi moale, atât de prietenos la fiecare atingere încât trecătorii s-ar putea uita ciudat la tine de fiecare data când îţi mângâi planşa de bord. Portierele, asemeni scaunelor, sunt îmbrăcate într-o piele fina, moale care îţi va răsfăţa toate simţurile. Bucuria începe însă să se declanşeze atunci când observi inserţiile din lemn, minuţios înglobate. Scaunele oferă o susţinere bună şi par a fi destul de confortabile la drum lung. Dimensiunile maşinii, deşi nu sunt impresionante la prima vedere, sunt foarte bine exploatate de inginerii japonezi pentru a oferi un spaţiu mai mult decât generos pentru pasagerii de pe toate cele 5 locuri. Pe lângă toate acestea, şi portbagajul este suficient pentru a înghiţi bagajele unei familii care pleacă în concediu, capacitatea sa totală în condiţii normale fiind de 496 de litri.

Urcaţi la volan, SUV-ul japonez nu vă pune probleme atunci când vine vorba de vizibilitate. Habitaclul este foarte bine aerisit, suprafaţa vitrată este mare iar oglinzile laterale, asemeni celei retrovizoare, sunt bine proporţionate şi permit conducătorului să nu scape nimic din câmpul vizual. Luneta este şi ea bine elaborată pentru a nu incomoda privirea şoferului, ceea ce înseamnă că toate ingredientele unei vizibilităţi bune au fost incluse în reţetă. Lexus RX dispune de faruri adaptive cu xenon având grijă ca carosabilul pe care te deplasezi sa fie cât mai clar.
Modelul din test este dotat cu un motor V6 de 3,5 litri, care dezvoltă până la 277 de cp. Trenul de rulare este conectat la o transmisie automată, care oferă performanţe bune. Ne-a cam deranjat poziţionarea schimbătorului, puţin neobişnuită. Acest aspect se reglează însă după câţiva kilometri de acomodare. Deşi cei 277 de cp par a fi suficienţi, RX 350 nu îţi oferă acelaşi sentiment drive ca şi rivalul Mercedes-Benz GLK 350 sau BMW X3 3,0. În schimb, suspensiile sunt gândite pentru a oferi o rulare lina şi confortabilă, indiferent de gropile de pe şosea. Tracţiunea integrală presupune reglarea constantă a cuplului motorului. Lexus se laudă, de asemenea, cu implementarea, în premiera mondială, a Sistemului Activ de Stabilizare, care reduce substanţial mişcarea de ruliu a caroseriei cu circa 40% în cazul virajelor de 0.5g. Chiar şi aşa, ruliul îşi face simţită prezenţa atunci când devii prea curajos pe unele viraje strânse. Lexus îţi pune la dispoziţie şi o suspensie reglabilă pe trei niveluri.

În concluzie, am spune că este destul de greu să comparăm noul RX350 cu rivalii săi din segment, cum ar fi Mercedes-Benz, BMW sau Audi. Încă nu ne-am determinat clar cu ce modele germane va concura noul RX, deşi unele notiţe deja le-am făcut. Putem să va spunem că pregătim un test comparativ în care vom identifica un lider al segmentului SUV-urilor luxoase.

{morfeo 7}

Comentarii

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentPotenţă maximă
Articolul următorLupta Titanilor