lukoil-banenr

Eterniti Artemis este evoluţia lui Hemera… sau un super-Cayenne?

La Salonul Auto Frankfurt 2011 am fost oarecum amăgiţi de noul producător exclusivist Eterniti, care ne-a prezentat cel mai luxos SUV al momentului, Eterniti Hemera. Atâta doar că nu era vorba de un model total nou, ci de un Porsche Cayenne dus la extrem, atât în ce priveşte look-ul şi luxul interior, cât şi în privinţa motorizării.

bodybuilding

diselok

Acum, la Salonul Auto Beijing 2012, producătorul britanic recidivează cu o evoluţie a super-SUV-ului său, care primeşte şi un alt nume: Eterniti Artemis. Dar nu numai atât, faţă de precedenta propunere Hemera, Artemis plusează cu un calandru mai masiv, redesenarea spoilerului şi a fantelor laterale, precum şi a formei farurilor.

Însă partea laterală şi cea din spate rămân la fel, amintind destul de mult de modelul pe baza căruia este realizat, adică Porsche Cayenne. Totuşi, meritul lui Eterniti Artemis este că are un spate mai sportiv şi mai agresiv chiar şi decât al noului Cayenne GTS, care a debutat tot la Beijing 2012.

Că Eterniti Artemis este bazat pe Cayenne este evident mai ales la interior, unde micul producător britanic exclusivist s-a concentrat pe alegerea unor materiale cât mai scumpe, dar a înlocuit şi volanul cu unul personalizat. Eterniti Artemis îşi va gratula viitorii clienţi cu inserţii scumpe din lemn de esenţă rară, tapiţerii din piele exclusivistă şi covoraşe din lână, în timp ce bancheta a fost înlocuită cu două fotolii cu reglaje separate, pentru un confort suprem.

Sub capotă, Eterniti Artemis beneficiază de aceeaşi motorizare pe care o avea şi Hemera: un V8 twin-turbo, de 4,8 litri şi cu o putere maximă de 600 CP şi un cuplu motor maxim de 750 Nm. Adică aproape 200 CP mai mult decât Cayenne GTS! Prin urmare, demarajul 0-100 km/h este de numai 4,5 secunde, iar viteza maximă este de aproape 300 km/h.

Mai trebuie menţionat că în proiectarea şi testarea maşinii au fost implicaţi fostul pilot de Formula 1 Johnny Herbert (care e şi ambasadorul mărcii) sau echipa de specialişti condusă de Alastair Macqueen, responsabil pentru fabulosul Jaguar XJ220 sau maşinile de curse Jaguar şi Bentley, pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Prin urmare, cei doritori ar trebui să nu aibă nici o problemă să plătească suma de 210.000 lire sterline (aproximativ 260.000 euro!) pentru noul Eterniti Artemis. Totuşi, cu ocazia lansării de la Beijing 2012, constructorul i-a asigurat pe milionarii chinezi că vor avea parte de un preţ special pentru piaţa auto din China.

Aşa încât, până la apariţia modelului de serie Lamborghini Urus (care se pare că se va numi, până la urmă, Huracan, producătorul italian înregistrând recent această denumire), cine vrea un super-SUV exclusivist ar putea apela la Eterniti Motors, cu al lor Artemis. Sau puteţi ieşi mai ieftin dacă vă duceţi Cayenne-ul la un tuner cunoscut…

Comentarii