lukoil-banenr

Ferrari a lansat noul monopost pentru sezonul 2013

Deoarece regulamentul pentru noul sezon nu oferă schimbări majore, Ferrari a mizat pe diminuarea masei proprii a monopostului. Astfel, inginerii Scuderia vin cu o serie de componente mai mici și mai rigide – suspensia față a fost regândită pentru a oferi mai multă aerodinamică, amortizoarele spate au fost înlocuite.

bodybuilding

diselok

La nivel estetic, diferențele pot fi obsertvate la aripile frontale, cât și la cele posterioare, care vin acum cu un design cizelat, iar priza de aer de pe cockpit a fost redesenată. De asemenea, inginerii Scuderiei au înlocuit sistemul de evacuare și au modificat tehnologia KERS pentru a ocupa cât mai puțin spațiu.

Preşedintele Luca di Montezemolo a admis că Ferrari trebuie să fie competitivă chiar de la începutul sezonului, şeful Stefano Domenicali este mult mai ponderat, însă, în declaraţii şi afirmă că obiectivul principal este de a furniza un monopost la fel de competitiv ca cel al rivalilor de la Red Bull Racing şi McLaren.

„Principalul obiectiv este să le oferim piloților Fernando Alonso şi Felipe Massa un monopost competitiv. Nu aș spune că ne putem aştepta la un monopost mult mai rapid decât al celorlalţi, asta ar fi fantastic. Trebuie să rămânem cu picioarele pe pământ şi să avem un monopost egal cu al competitorilor”, a declarat italianul la lansarea noului monopost.

Domenicali a vorbit şi despre decizia de a monta un panou între şasiu şi nas, pentru a ascunde efectul inestetic al părţii frontale. El a admis însă că principalul motiv al schimbării a fost identificarea unui spor de performanţă permis de noua implementare.

„Am vrut să mergem în această direcţie pentru ca întregul proiect presupune îmbunătăţirea performanţei în acea zonă. Şi este şi mai frumos!”, a precizat el.

Comentarii