lukoil-banenr

Ferrari ar putea cuceri Le Mans-ul

bodybuilding

Crearea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri în Formula 1 pentru următorul sezon a determinat compania Ferrari să se gândească la oportunitatea de a participa în Cursa de 24 de ore de la Le Mans la cea mai importantă clasă a competiţiei – la clasa de prototipuri LMP1.

diselok

Motivaţia Scuderiei este că la această clasă sunt utilizate motoare identice cu cele care vor fi introduse în Formula 1 anul viitor, motiv pentru care bugetul alocat pentru dezvoltarea unui prototip nu ar fi foarte mare. Astfel, planul este ca Ferrari să revină la clasa LMP1 de la Le Mans în 2015, o decizie finală urmând să fie luată în cursul acestui an, potrivit publicaţiei germane Auto Motor und Sport.

Pe lângă acest motiv, Ferrari ar putea fi motivată într-o astfel de participare pentru că are nivelul mai ridicat al competiţiei comparativ cu Formula 1, întrucât ar trebui să înfrunte constructori precum Audi, Toyota şi Porsche, care urmează să revină în competiţie anul viitor. Veţi spune că Formula 1 a fost mereu Regina motorsportului (adică cel mai important sport auto din lume), şi veţi avea completă dreptate, doar că, în Formula 1, Mercedes este singurul constructor care are echipă de uzină, în timp ce Renault şi, din 2015, Honda, sunt prezenţi doar în calitate de furnizori de motoare.

Iar pentru a nu lăsa nici un loc pentru dubii în privinţa acestei veşti îmbucurătoare pentru lumea auto, nu putem să nu ne reamintim şi că Ferrari este unul dintre constructorii cu cel mai mare succes la clasa LMP1 din cadrul Le Mans, italienii înscriindu-şi în activ nu mai puţin de nouă victorii, ultima dintre ele cu Ferrari 250LM în ediţia din 1965, când au mizat pe serviciile lui Jochen Rindt şi Masten Gregory. Ultima participare a celor de la Ferrari la această clasă (cu o echipă de uzină) datând însă din îndepărtatul 1973.

Comentarii