lukoil-banenr

Ferrari F12 Berlinetta

Acum o săptămână îți arătam un teaser pe care cei de la Ferrari l-au scos la înaintare pentru a anunța venirea pe lume a celui mai sălbatic membru al Scuderiei. Menținând aerul grav din filmuleț, F12 Berlinetta se arată la față, cu un rânjet pe care până și Joker din seria Batman ar fi invidios.

bodybuilding

diselok

Înlocuitor al lui 599 GTB Fiorano, F12 vine cu același V12 zguduitor pe care îl găsești atât pe anterior-menționatul cât și, în versiune modificată, pe FF. Arhitectura pistoanelor – în V, așezate în unghi de 65 de grade – și cilindreea de 6.262 cmc s-a păstrat, însă în termeni de putere, cel care stă sub capota lui Berlinetta are 740 CP și 690 Nm. Ca să te scutesc de googăleală – da, este cel mai rapid Ferrari de serie din istorie.

Și nu e vorba doar de putere – nu că nu ar fi suficientă încât să urnească din loc un orășel de provincie -, ci și de greutate. Cu doar 1.525 de kilograme, F12 Berlinetta poate atinge suta în 3,1 secunde, bate bariera de 200 km/h în 8,5 (simte-te liber să înjuri, mirat; și noi am făcut-o) și atinge o viteză maximă de 340 de kilometri pe oră. Pe circuitul de teste de la Fiorano a scos un timp de 1 minut și 23 de secunde – cel mai rapid timp scos vreodată.

Pentru asemenea cifre, pe lângă câteva farmece scoase din Cartea Veche a Ocultismului, băieții din Maranello s-au ocupat și de câteva chestii inginerești. Șasiul ultra-ușor din aluminiu – care combină 12 tipuri de aliaj pentru a reduce cât se poate de mult din greutate și pentru a îmbunătăți rigiditatea cu 20% – este una dintre ele. O alta ar fi raportul greutății pe punți, optimizat la 46/54 față/spate. Centrul de greutate a fost coborât față de 599, iar suspensia punții spate modificată în interesul minimalizării masei. Listei de îmbunătățiri i se adaugă noile discuri de frână ceramice, amortizoare magnetoreologice și un sistem electronic de control al diferențialului, tracțiunii și stabilității; și al ABS-ului.

Rezultatul – o mașină mai mică și mai musculoasă decât alergătorul de la care a preluat ștafeta, 599 GTB. Iar esteticul absolut impresionant nu a implicat niciun compromis în privința aerodinamicii. Caroseria este sculptată în așa fel încât, la viteze mari, curentul de aer să fie direcționat de sus către părțile laterale ale mașinii – pentru o forță de apăsare mai mare.

Despre interiorul lui F12 ar putea începe o întreagă dezbatere, în urma căreia probabil s-ar ajunge la concluzia că volanul cu manettino și pedalele sunt singurele lucruri care te-ar interesa cu adevărat dacă ai fi în postura de cumpărător.

Comentarii