lukoil-banenr

Ford cu motor EcoBoost mai rapid decât Pgani Zonda

Ford tocmai a demonstrat că mărimea nu este totul. A adus un monopost de Formula Ford omologat de stradă şi l-a lăsat liber pe circuitul Nurburgring. Animat de motoraşul turbo de 1,0 litri în trei cilindri EcoBoost (disponibil şi pentru noile modele Ford de serie) maşinuţa a reuşit un timp de 7 minute şi 22 de secunde. Uimitor lucru, un timp mai bun decât cele scoase pe Nürburgring de Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo sau Pagani Zonda.

bodybuilding

diselok

Masa este cu siguranţă importantă – sau, mai degrabă, lipsa ei.

Racerul ăsta cântăreşte cam 500 de kilograme şi are turbosuflanţa folosită pe maşinile de Formula Ford. Cu un pic de remapare, a ajuns la 202 CP.

Iar prin adăugarea unor indicatoare, unor oglinzi retrovizoare, a unor apărători pentru roţi şi a unui claxon, poţi chiar să pleci la cumpărături cu ea. Da, este omologată pentru stradă.

Cifre de performanţă ca 0-100 km/h în mai puţin de patru secunde şi o viteză maximă de peste 250 km/h sunt, desigur, fantastice. Dar partea cu adevărat interesantă este la capitolul consum. Ford susţine că în teste, monopostul EcoBoost a scos 2,3 litri/100 km la o viteză de 56 km/h şi 4,1 litri la o viteză de 120 km/h.

„Motoraşul ăsta i-a făcut pe oameni să se frece la ochi, cu neîncredere” a spus Nick Tandy, omul care a pilotat bolidul pe circuit. „E incredibil să vezi că un motor de doar un litru poate livra astfel de performanţe.”

Pentru a deveni posesorul celei mai rapide maşini de stradă în trei cilindri rămâne doar ca Ford să se hotărască să o construiască în mai multe exemplare.

Comentarii