lukoil-banenr

Ford cu motor EcoBoost mai rapid decât Pgani Zonda

Ford tocmai a demonstrat că mărimea nu este totul. A adus un monopost de Formula Ford omologat de stradă şi l-a lăsat liber pe circuitul Nurburgring. Animat de motoraşul turbo de 1,0 litri în trei cilindri EcoBoost (disponibil şi pentru noile modele Ford de serie) maşinuţa a reuşit un timp de 7 minute şi 22 de secunde. Uimitor lucru, un timp mai bun decât cele scoase pe Nürburgring de Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo sau Pagani Zonda.

Masa este cu siguranţă importantă – sau, mai degrabă, lipsa ei.

Racerul ăsta cântăreşte cam 500 de kilograme şi are turbosuflanţa folosită pe maşinile de Formula Ford. Cu un pic de remapare, a ajuns la 202 CP.

Iar prin adăugarea unor indicatoare, unor oglinzi retrovizoare, a unor apărători pentru roţi şi a unui claxon, poţi chiar să pleci la cumpărături cu ea. Da, este omologată pentru stradă.

Cifre de performanţă ca 0-100 km/h în mai puţin de patru secunde şi o viteză maximă de peste 250 km/h sunt, desigur, fantastice. Dar partea cu adevărat interesantă este la capitolul consum. Ford susţine că în teste, monopostul EcoBoost a scos 2,3 litri/100 km la o viteză de 56 km/h şi 4,1 litri la o viteză de 120 km/h.

„Motoraşul ăsta i-a făcut pe oameni să se frece la ochi, cu neîncredere” a spus Nick Tandy, omul care a pilotat bolidul pe circuit. „E incredibil să vezi că un motor de doar un litru poate livra astfel de performanţe.”

Pentru a deveni posesorul celei mai rapide maşini de stradă în trei cilindri rămâne doar ca Ford să se hotărască să o construiască în mai multe exemplare.

Comentarii