lukoil-banenr

Ford Evos Concept – preview Frankfurt 2011

bodybuilding

Ford ne va surprinde la Salonul Auto Frankfurt 2011 cu un concept care promite să dea naştere unui model de serie care va face furori: Ford Evos Concept este un coupe foarte reuşit.

diselok

 

Ford Evos are o siluetă de coupe în două volume, cu un spate care plonjează puternic, un bot foarte agresiv, dar care denotă şi multă sobrietate graţie farurilor foarte înguste, precum şi proporţii echilibrate, care îl recomendă drept un coupe fastback performant, având dimensiuni generoase (4,5 metri lungime, 1,97 metri lăţime şi 1,36 metri înălţime, iar ampatamentul are 2,74 metri).

Totuşi, nu vă lăsaţi înşelaţi de aparenţe: Ford Evos este, de fapt, un coupe cu 4 portiere, nu doar cu două, maşina neavând montant central. Toate uşile au deschidere în sus, de tip Lambo, cu prindere în două puncte, iar perechea de uşi din spate integreaz, practic, panourile laterale ale caroseriei până la stopuri, o idee ingenioasă, dar şi pretenţioasă, pe care, cu siguranţă, nu o vom regăsi şi pe modelul de serie.

Interiorul este şi el demn de o maşină futuristă, inginerii concentrându-se pe realizarea unui sistem de comunicare a celor din maşină cu exteriorul cât mai avansat. În plus, sistemul de control al sistemelor maşinii le adaptează în funcţie de cel de la volan – conform proiectanţilor, „maşina ajunge să cunoască şoferul şi preferinţele de moment ale acestuia”.

Inovaţia la care se referă specialiştii Ford este denumită „cloud connectivity”: Ford Evos combină datele personale ale şoferului (preferinţe, stilul propriu de condus, prioritatea acordată comunicării cu exteriorul, etc) şi informaţiile din mediul înconjurător (condiţiile de trafic, agenda de lucru a şoferului sau condiţiile meteo), rezultatul fiind o adevărată experienţă de viaţă în maşină.

Rezumând, Ford Evos devine… un asistent personal, încercând să uşureze cât mai mult viaţa celui de la volan . Dar nu numai a acestuia, ci şi a celorlalţi trei pasageri: de exemplu, cei din spate beneficiază de displayuri integrate în scaunele faţă, iar pe tunelul central nu mai regăsim comenzile şi spaţiile de depozitare obişnuite, ci un alt display-centru de comandă.

Ford Evos nu e doar un gadget-car, după cum am fi tentaţi să îl catalogăm. Conceptul pune un puternic accent şi pe tehnologia care asigură performanţe şi ecologie. Suspensia, direcţia şi frânele sunt controlate electronic de un sistem care „preconizează” condiţiile de drum , în funcţie de datele primite de la sistemul de comunicare cu exteriorul (GPS, starea vremii, condiţiile de trafic în timp real, etc).

În plus, Evos beneficiază şi de sisteme de monitorizare a stării celui de la volan, pentru a face maşina cât mai uşor de controlat de către acesta. Evident, mediul interior este şi el monitorizat de multiple sisteme: de exemplu, un sistem avansat de filtrare a aerului, pentru eliminarea tuturor factorilor alergici.

În ce priveşte sistemul de propulsie, acesta este preluat de la Ford C-Max Energi, care va debuta ca model de serie în 2012. Tehnologia PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) presupune combinarea unui motor termic şi a unuia electric, sistemul de control încercând să prioritizeze, de câte ori este posibil, funcţionarea în regim strict electric a maşinii.

În cazul lui Ford Evos, graţie ideii „cloud connectivity”, comportamentul maşinii poate fi adaptat în funcţie de factorii externi pentru optimizarea consumului, aşa încât inginerii promit o autonomie maximă de circa 800 km, mai mult decât maşinile plug-in hibrid actuale.

 

 

Comentarii

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentNoul Bentley Continental GTC
Articolul următorYo concept