lukoil-banenr

Ford Fiesta ST este fratiorul lui Focus ST

Toata lumea astepta cu nerabdare noul Ford Fiesta ST, dupa ce, la Frankfurt 2011, am fost „amagiti” cu un model care purta titulatura de concept. Iata, însa, ca la Salonul Auto Geneva 2012 acel concept este transpus în model de serie aproape fara nici o modificare.

bodybuilding

diselok

De la început trebuie remarcat ca sub capota noul Ford Fiesta ST beneficiaza de motorul turbo EcoBoost de 1,6 litri, care afiseaza o putere maxima de 180 CP si un cuplu maxim de 240 Nm. Prin urmare, noul Fiesta ST atinge suta în mai putin de 7 secunde, iar viteza maxima este de 220 km/h. Fata de vechiul Fiesta ST, vorbim de o putere mai mare cu 20%, în conditiile în care emisiile de CO2 sunt mai reduse cu 20%.

Fata de un Fiesta de serie, noul Ford Fiesta ST este suficient de bine individualizat: grila frontala împletita si cu logo „ST”, spoiler mai agresiv, praguri si eleron de mari dimensiuni sau difuzor care evidentiaza cele doua evacuari rotunde. În interior, Fiesta ST se diferentiaza prin volanul mai sportiv, elementele din aluminiu si tapiteria bicolora a scaunelor sport RECARO, dar si prin logo-urile „ST”.

Trenul de rulare a fost subiectul unor teste intensive, realizate de specialistii Team RS, care ne promit ca noul Ford Fiesta beneficiaza de cea mai buna manevrabilitate în categoria sa. Garda la sol a fost redusa cu 15 mm, arcurile si amortizoarele au o setare speciala, suspensia fiind mai rigida, iar „arsenalul” electronic presupune adaptarea unui Torque Vectoring Control System, precum si a unui sistem de control al stabilitatii cu trei moduri de functionare.

Ramâne de vazut la ce pret va fi oferit noul Ford Fiesta ST, un mini-hot-hatch care îsi propune sa le faca zile fripte unor modele precum Citroen DS3, Peugeot 208 GTI sau Mini Cooper S (motoarele acestora având multe în comun din punct de vedere tehnic).

Comentarii