lukoil-banenr

Ford Focus la ediţia a treia, lansat la Detroit

bodybuilding

diselok

Cea de-a treia generaţie a lui Ford Focus apare la Detroit 2010 şi se anunţă revelaţia anului în clasa compactă.  Nu a fost precedat de nici un teaser, iar pozele spion au fost puţine. Nici măcar nu au fost zvonuri serioase că noul Ford Focus va apărea la Salonul Auto Detroit 2010, aşa încât putem spune că Focus 3 este una dintre marile surprize ale începutului de an.

Dacă partea frontală inspiră seriozitate modernă, spatele sigur le va da multor critici apă la moară, cel puţin în cazul hatchback-ului. Însă designerii Ford au avut o misiune foarte grea: desenarea unei maşini cu adevărat globale. La nivel stilistic, regăsim cunoscutul deja stil „kinetic design”, prefigurat în schiţele promotor.ro. Dar nu putem vorbi de surprize foarte mari: versiunea sedan aduce a Mondeo intrat la apă, în timp ce hatchback-ul cu 5 uşi pare un Fiesta umflat cu pompa, cu un gabarit şi o formă apropiate de Mazda3. Şi asta deoarece diferenţele între versiunile dedicate fiecărui continent vor fi mult mai mici decât până acum – practic, Focusul european şi cel american vor fi similare în proporţie de 80%, modificările apărând doar la nivel de detaliu.

Stilul modern al exteriorului este continuat şi în interior, unde aspectul high-tech al planşei de bord este prezentat într-o manieră ceva mai sobră. Totuşi, chiar şi din imagini, habitaclul noului Focus respiră calitate exemplară – una dintre priorităţile inginerilor, care ne promit un interior silenţios şi răsfăţarea simţului tactil în ce priveşte materialele şi plasticele interiorului.

De asemenea, noul Ford Focus 3 promite o rigiditate extraordinară, nu mai puţin de 55% din structura caroseriei fiind alcătuită din elemente de oţel de înaltă rezistenţă, iar 26% din oţel de foarte înaltă rezistenţă şi un aliaj special, „Boron steel”. Astfel, rigiditatea maşinii este cu 25% mai mare decât a actualului Focus de peste ocean, iar, în ceea ce priveşte rezistenţa la impact, se aşteaptă cele mai bune rezultate de la problele de crash-test.

Focus deja a căpătat un titlu neoficial de rege al clasei compacte în ce priveşte ţinuta de drum. Iar noul Focus nu se lasă mai prejos, promiţând un caracter sportiv mai accentuat, combinat cu o gamă de motorizări mai economice. Pentru europeni va fi disponibil noul turbo cu patru cilindri EcoBoost de 1,6 litri şi o gamă revizuită de TDCi-uri, motoare mai eficiente cu până la 20% faţă de cele pe care le înlocuiesc.

Americanii vor beneficia de noul motor de 2.0 litri Ti-VCT, cu 20 CP mai puternic decât motorul 2.0 Duratec şi cu 10% mai economic. Acesta va putea fi cuplat cu noua cutie de viteze automată cu 6 trepte PowerShift, cu ambreiaj dublu, care reduce consumul cu 9% comparativ cu o cutie automată clasică. Tot la americani va fi produsă şi o versiune electrică a lui Ford Focus, începând cu 2011, acesta urmând a deveni prima maşină electrică de serie mare a celor de la Ford.

Nu lipsesc nici inovaţiile în domeniul gadgeturilor, evidenţiindu-se MyFord, un sistem avansat de asistenţă a şoferului, care oferă atât o ergonomie exemplară, cât şi un acces foarte facil şi intuitiv la informaţiile şi instrumentele de control ale maşinii – în cazul versiunilor de vârf, va fi disponibil un display color de 8 inch, cu ecran tactil.

Mai adăugăm pe listă sistemul SYNC (controlul vocal al comenzilor), conectivitatea Bluetooth sau sistemul de navigaţie. În plus, vor fi disponibile sisteme precum pornirea fără cheie „Ford Power”, cameră pentru mersul înapoi şi un sistem semi-automat pentru parcarea laterală.

Lansarea comercială a noului Ford Focus 3 va avea loc concomitent pe cele două maluri ale Oceanului Atlantic, la sfârşitul lui 2010, urmând ca vânzările să debuteze chiar de la începutul lui 2011. După care vor urma principalele pieţe din Asia, Africa şi America de Sud. Interesant de menţionat faptul că noul Focus va fi produs nu doar în Germania şi SUA, ci şi în China.

Revenind la modelul prezentat la Detroit 2010, caracterul global se regăseşte şi în ceea ce priveşte proiectarea, deoarece de noul Focus 3 s-a ocupat o echipă mixtă de ingineri germani, englezi şi americani. Iar pentru platforma tehnică a lui Focus sunt planuri foarte ambiţioase: nu mai puţin de 10 modele o vor folosi, iar, până în 2012, este planificată o cifră de producţie de 2 milioane de maşini.

Via Promotor.ro

 

Comentarii