lukoil-banenr

Compania Volvo a prezentat ieri, 20 iunie, în Statele Unite, noua generație S60, care va fi produsă exclusiv la noua uzina construită în statul american Carolina de Sud. În luptă directă cu BMW Seria 3, Audi A4, Hyundai Sonata și Lexus IS, modelul de Clasa D preia elemente de design de la break-ul V60 prezentat în prima parte a anului 2018 și oferă două motoare pe benzină și două versiuni plug-in hybrid.

Pilot Autoexpert

Noul S60 este dezvoltat pe platforma Scalable Product Architecture (SPA), utilizată deja pentru V60 și XC60. Sedanul are o lungime de 4.761 mm adică cu 126 mm mai mult decât facelift-ul precedentei generații, o lățime de 2.040 mm cu 175 mm mai mare și o înălțime de 1.431 mm, adică mai scund cu 53 mm decât precedentul model. Totodată ampatamentul ajunge la 2.872 mm și este cu 94 mm mai mare.

La capitolul design, noua generație Volvo S60 păstrează elemente tradiționale, însă în același timp preia unele caracteristici de la „fratele” mai mare S90, fapt ce se observă la nivelul blocurilor optice și a grilei radiatorului.
Părțile laterale sunt caracterizate de linii fluide care oferă o dinamică mai agresivă pentru partea posterioară a caroseriei, în timp ce stopurile fiind deasemenea preluate de la S90, cu mici modificări.

Volvo percepe noul S60 drept un „sports sedan”. Nici la interior nu există schimbări radicale, întrucât dotările sunt similare cu cele întâlnite la V60 și noul XC60. În centrul bordului se află display-ul vertical al interfeței Sensus prin care cel de la volan poate vedea și controla cea mai mare parte a funcțiilor mașinii, sistemul de navigație, servicii și aplicații. Sistemul Sensus este compatibil cu Apple CarPlay, Android Auto și oferă conexiuni de date 4G.

Volvo S60 este primul model al constructorului care nu beneficiază de propulsoare diesel. La lansare, S60 va fi disponibil cu două unități pe benzină, despre care suedezii nu au oferit multe detalii: T5 de 2.0 litri volum ce dezvoltă 250 CP și un T6 acre livrează 310 CP.
Pe lângă benzinare, se adaugă șo două versiuni plug-in hybrid alcătuite din motoare pe benzină: prima T6, oferind un total de 340 CP, îar a doua versiune hybrid T8, vine cu un motor pe benzină de 2.0 litri volum și 303 CP sprijinit de un motor electric de 65 kW sau 88 CP, instalat pe puntea spate. Sumar, sistemul furnizează 400 de cai putere și un cuplu de 640 Nm.

Conform unui anunț anterior, S60 va avea și o versiune de performanță Polestar Engineered care oferă același sistem de propulsie plug-in hybrid al versiunii T8, dar cu indici dinamici mai impunători de 415 CP și un cuplu motor de 670 Nm.

Toate motorizările sunt oferite cu o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte.

Noul Volvo S60 împrumută sistemele de siguranță de pe V60, XC60 și seria 90, însă cu unele modificări. Sistemul opțional Pilot Assist, care oferă suport pentru virare, accelerare și frânare pe drumuri bine marcate până la viteze de 130 km/h a primit îmbunătățiri în privința abordării virajelor. Printre celelalte sisteme se numără Run-off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation sau Cross Traffic Alert.

Noul Volvo S60 va putea fi achiziționat și pe bază de abonament prin serviciul Care by Volvo, disponibil în prezent pe principalele piețe din Europa și în Statele Unite ale Americii.

Comentarii