lukoil-banenr

Audi a prezentat oficial noua generaţie A7 Sportback. Acesta va fi construit pe aceeaşi platformă cu A8 şi va primi practic aceleaşi opţiuni. La fel, noua caroserie impune noi linii şi contururi de design, parţial împrumutate de la conceptele Audi Prologue.

FLYONE

Caracterul sport al noului coupe cu patru uşi, este reprezentat în primul rând de grila futuristică a radiatorului, prizele enorme de aer şi blocurile optice fenomenale din faţă, care dealtfel sunt propuse în trei variante iar cea de top poartă numele HD Matrix LED. Un aspect important îl au şi blocurile optice din spate, care au moştenit stilistica folosită de  limuzina A8.

diselok

Sportback-ul împarte aceeaşi platformă cu A8, totodată păstrând şi unele accente de la prima genereaţie, cum ar fi linia de acoperiş care coboară lejer spre posterior sau aripile din spate impunător de mari.

Lungimea vehiculului numără 4969 mm, lăţimea 1908 mm, înălţimea 1422 mm, iar ampatamentul ajunge la 2926mm. În comparaţie cu caroseria precedentă, noul A7 este mai scurt cu 5 mm, mai îngust cu 3 mm, dar mai înalt cu 2 mm. Ampatamentul a fost lungit cu 12 mm, iar pasagerii din spate acum au cu 21 mm mai mult spaţiu pentru picioare.

La capitolul suspensie, producătorul propune patru versiuni la alegerea clienţilor. În afară de cea de bază, se poate opta pentru suspensia sport, care reduce garda la sol a automobilului cu până la 10 mm. Pentru clienţii mai pretenţioşi sunt propuse două tipuri de suspensie pe aer, una cu sistemul de aliniere a caroseriei şi alta cu amortizatoare adaptive.

Ce ţine de motorizări, la moment cei de la Audi, propun doar motorul pe benzină, turbo-aspirat TFSI, cu un volum de 3.0 litri, ce dezvoltă 340 CP şi 500 NM. Acesta este cuplat la o cutie automată cu şapte rapoarte S-tronic şi foloseşte tracţiunea integrală quattro ultra, datorită căreia, sprintul de la 0-100 km/h durează doar 5.3 secunde.

Inginerii germani nu au uitat nici de sistemul hybrid de ultimă generaţie. Audi A7 Sportback va primi tehnologia Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV), care foloseşte un starter-generator de 48 de volţi şi o baterie lithium-ion. La viteze cuprinse între 55-160 km/h, acesta permite automobilului să deconecteze motorul convenţional şi să se deplaseze în continuare din inerţie, astfel economisind practic 0.7 litri de combustibil la 100 de kilometri…

Designul habitaclului în mare parte este inspirat de flagmanul companiei din Ingostadt, Audi A8. Aici găsim două display-uri cu touchscreen, unde primul care se află pe bord are rolul de a controla sistemul multimedia, iar cel de mai jos situat pe consola centrală, este destinat sistemului de climatizare, navigaţiei şi controlului altor funcţii ale automobilului. În locul ceasurilor de bord se regăseşte sistemul Virtual Cockpit, care afişează informaţiile prin intermediul unui display cu diagonala de 12.3 inch.

Noul Audi A7 Sportback va fi asamblat la uzina din oraşul Neckarsulm. Pe piaţa locală, în Germania, noul model va ajunge la sfâşitul lunii februarie 2018, cu un preţ de start de circa 67.800 euro, pentru versiunea 55 TFSI quattro S-tronic.

Comentarii