lukoil-banenr

Volvo are acum o nouă armă orientată spre germani. După ce a dat peste cap segmentul SUV-urilor cu al său XC90, acum a venit rândul sedanurilor premium să îşi înfrunte rivalul. Acesta se prezintă sub codul de nume S90 şi are un cuvânt greu de spus în faţa celor de la Audi, BMW şi Mercedes-Benz.

bodybuilding

Prezentarea oficială a berlinei a avut loc ieri în cadrul unui eveniment organizat la Gothenburg şi marchează o dublă victorie. Pe lângă lansarea unui nou model, Volvo anunţă şi faptul că luna noiembrie a fost cea mai bună din istoria de 88 de ani a brandului suedez.

diselok

Designerii companiei nu s-au chinuit prea mult la capitolul „idei noi” şi au preferat să apeleze la un XC90 drept sursă principală de inspiraţie. Acest lucru se reflectă cel mai mult în partea frontală a maşinii, clar derivată de la XC90 şi retuşată sub aspectul sport-premium al lui S90. Astfel că farurile au devenit mai alungite, grila radiatorului micşorată iar bara faţă ceva mai tăioasă, subliniind astfel caracterul dinamic al maşinii. Privită din lateral, berlina aminteşte puţin de Audi A7 Sportback, în principal datorită plafonului curbat spre posterior însă aici se limitează toate asemănările între cele două. De menţionat însă că o asemenea abordare a permis suedezilor să salveze spaţiu preţios pentru pasagerii banchetei spate asigurându-şi totodată şi un volum generos pentru portbagaj.

Location Front Quarter Volvo S90 Mussel Blue

În ce priveşte posteriorul maşinii însă, în viziunea mea, acesta lasă de dorit. Indiferent din care unghi nu l-ai privit, se creează impresia că îi atârnă o greutate de fund. Pare prea mult alungit şi greoi. Iar dacă privit din faţă, S90-ul îţi inspiră multă dinamică, siguranţă pe sine şi o agilitate de invidiat, apoi fundul mare, bombat şi disproporţionat strică toată dulceaţa.

Per total însă, noul Volvo S90 se poate lăuda cu un design modest, calm, reţinut şi diferit de ce am văzut până acum la concurenţii săi. Interiorul maşinii, din nou, este o transpunere la tot ce am mai văzut până acum pe XC90. Că e de bine sau de rău, decideţi voi, cert este că funcţionalitatea şi luxul SUV-ului pot fi acum accesate într-o berlină, prin urmare eu m-aş mulţumi cu o asemenea abordare.

281480l

Habitaclul este asortat cu materiale de top ca lemnul, pielea şi inserţiile din aluminiu, o combinaţie reuşită dintre cald şi rece, clasic şi high-tech. Nu lipsesc tehnologiile moderne şi pachetul de sisteme de siguranţă cum este şi City Safety, maşina fiind capabilă să frâneze automat la detectarea unui animal de talie medie sau mare. O noutate este şi sistemul Pilot Assist care se traduce într-un robot semi-autonom care menţine maşina pe banda indicată la viteze de până la 130 km/h cu posibilitatea de a vira şi a corecta direcţia pe perioade scurte de timp.

Se înţelege de la sine că şi motorizările sunt preluate de la XC90, de altfel noua generaţie de propulsoare în patru cilindri pe benzină şi motorină va putea fi întâlnită şi pe viitoarele modele Volvo. Iar pe final, dacă v-a cucerit noul model Volvo S90, aflaţi că acesta va veni în Moldova abia în toamna anului 2016, aşa că aveţi timp suficient să vă consultaţi rezervele financiare!

137484l

153349l

156840l

166862l

Rear Quarter Volvo S90 Mussel Blue 2

176474l

181892l

183117l

193999l

288260l

291502l

297295l

364540l

386359l

397542l

399213l

411093l

414803l

421867l

437061l

442764l

445517l

465841l

472604l

487748l

531214l (1)

531214l

541012l

568298l

576867l

600821l

Interior cockpit Volvo S90

639311l

650871l

660224l

736473l

759511l

762435l

763076l

807039l

817799l

822903l

832313l

840324l

855021l

859118l

863710l

877405l

878356l

930942l

951595l

959650l

982887l

994436l

 

Comentarii