lukoil-banenr

Lupta pentru cel mai mic, mai performant şi mai ecologic motor cu ardere internă a ajuns la apogeu. Mai mulţi constructori de automobile au anunţat că vor renunţa la tendinţele de micşorare a volumului de lucru al motoarelor.

bodybuilding

Asta deoarece, motoarele de capacitate mai mică nu sunt capabile să reducă şi nivelul de emisii nocive. Fiind echipate cu turbo-suflante pentru a compensa din pierderile de cai putere, s-a descoperit de fapt că acestea au şi un efect advers, injectarea de mai mult combustibil pentru a combate temperaturile înalte.

diselok

Astfel s-a constatat că emisiile de NOx rezultate din aceste motoare depăşesc limita admisă legal cu până la 15 ori, în condiţiile de exploatare live şi nu în laboratoare. În aceste condiţii, producători de automobile ca Volkswagen, Renault şi General Motors au anunţat că vor renunţa la motoarele mici în favoarea unor noi, cu un volum al camereleor de ardere un pic mai mare.

VW va trece de la unităţile de 1.4 litri în trei cilindri, la 1.6 în patru cilindri. Renault este pe cale să scoată din uz propulsoarele de 0.9 litri turbo, iar General Motors a anunţat că va adăuga cel puţin 10% din capacitatea cilindrică actuală a motorului de 1.2 litri.

Analiticii sunt de părerea că pragul limită pentru motoarele pe benzină ar fi de 1.2 litri iar pentru motorină de 1.5 litri.

Comentarii