lukoil-banenr

Genty Akylone – supercar de peste 1.000 CP

Valoarea de 1.000 CP pare să fie noua barieră la care vor să ajungă sau pe care vor chiar să o depăşească mulţi constructori de supercaruri. Acum, avem parte de un nou actor pe această scenă: Genty Akylone. Să vedem ce oferă supercarul francez.

bodybuilding

diselok

O nouă marcă exclusivistă, un nou model care vrea să rivalizeze cu Bugatti Veyron. De această dată, noua maşină vine din Franţa şi aruncă în luptă 1.000 CP: faceţi cunoştinţă cu Genty Akylone, un supercar care este gata pentru a fi lansat în producţie după o perioadă de gestaţie de 4 ani, fiind creaţia unei echipe de specialişti din diverse domenii.

La nivel stilistic, Genty Akylone nu se poate spune că surprinde, având un stil de GT sportiv rasat, forma urmând funcţiile, în primul rând pe cele aerodinamice, deşi are un Cx nu tocmai mic, de 0,35 . Layoutul este clasic:motor central, tracţiune spate, profil foarte dinamic. Totuşi, se poate remarca faptul că spatele are ca sursă de inspiraţie noul McLaren MP4-12C (chiar dacă designul este diferit, ideile pentru evacuări sau stopuri sunt similare cu ale supercarului britanic).

În privinţa motorizării, francezii nu apelează la registrul motoarelor electrice, aşa cum au făcut-o croaţii de la Rimac Automobili. Dimpotrivă, Genty Akylone se bazează pe serviciile unui V8 de 4,8 litri, dotat cu două turbocompresoare, astfel încât puterea maximă se cifrează la peste 1.000 CP, iar cuplul maxim atinge 1.200 Nm la doar 3.000 rpm.

Cutia de viteze este secvenţială cu 7 trepte, iar maşina beneficiază de un diferenţial cu alunecare limitată. Prin urmare, performanţele se anunţă excelente: 0-100 km/h în 2,7 secunde , 0-200 km/h în 7,2 secunde, 0-300 km/h în 14 secunde, în timp ce viteza maximă este de 350 km/h, iar 1.000 de metri sunt parcurşi în doar 16,6 secunde.

Genty Akylone se mai laudă şi cu un foarte bun raport masă/putere, de 1,1 kg/CP , graţie şasiului monobloc, din carbon şi aluminiu, masa totală ajungând la 1.100 kg la gol, în timp ce repartiţia maselor pe punţi este aproape ideală, 42% pe faţă, respectiv 58% pe spate.

Din păcate, pentru moment nu avem nici un fel de date despre cadenţa de fabricaţie, nici despre preţul estimativ pe care vor trebui să îl plătească potenţialii clienţi interesaţi. Aşa încât Veyron poate sta liniştit: Genty Akylone încă nu e un rival realist.

Comentarii