lukoil-banenr

Germanii cumpără maşini din ce în ce mai puternice

Cu toată campania ţinând de maşinile ecologice şi investiţiile autorităţilor în crearea infrastructurii pentru alimentarea cu energie electrică sau combustibili neconvenţionali, tot puterea maşinii este cea mai importantă.

bodybuilding

Germanii de la Centrul de cercetare al Universităţii Duisburg-Essen au realizat un studiu privind puterea medie a maşinilor cumpărate în Germania. Surprinzător, deşi Germania are cel mai ambiţios program de promovare a transportului ecologic, se remarcă un trend crescător al puterii maşinilor.

diselok

Mai exact, puterea medie a maşinilor vândute în primele 7 luni din 2012 este de 138 CP, în creştere faţă de anii trecuţi: în 2011 a fost de 135 CP, iar în 2010 de 130 CP. Mult peste media înregistrată în alte ţări europene.

Topul mărcilor este dominat, fără surprize, de Porsche, cu o medie a puterii de 323 CP, după care urmează BMW cu 194 CP, Audi cu 179 CP şi Mercedes-Benz cu 175 CP. În ce priveşte producătorii generalişti cei mai importanţi, Opel ”domină” Volkswagen, cu o medie de 126 CP faţă de 124 CP.

Una dintre explicaţii ţine de evoluţiile tehnologice pe care se bazează constructorii când lansează un nou model sau un motor îmbunătăţit, deoarece clientela a fost obişnuită cu sintagma ”mai mult înseamnă mai bun”. Pe de altă parte, faptul că pe celebrele Autobahn există multe porţiuni fără limitarea vitezei îi face pe mulţi clienţi să prefere maşinile mai puternice.

Pe de altă parte, studiul mai relevă faptul că, în general, constructorii auto au evoluat mult la capitolul consum şi emisii de CO2: chiar dacă nemţii cumpără maşini mai puternice, acestea sunt mai puţin poluante decât în trecut. Însă, pentru o diminuare drastică a poluării, clienţii ar trebui să se orienteze mai mult spre maşinile mai puţin potente, concluzionează acest studiu.

Comentarii