lukoil-banenr

Glume auto de 1 aprilie

BMW România a anunţat de 1 aprilie printr-un comunicat oficial faptul că marca germană va investi în două companii româneşti care au găsit o soluţie interesantă pentru extinderea autonomiei vehiculelor electrice. Companiile se numesc Caracal Electrics şi Pleşcoi Micro Conductors, iar tehnologia este reprezentată de un sistem de încărcare rapidă a bateriilor modelelor 100% electrice prin conectarea la liniile de tensiune ale tramvaielor atunci când maşinile circulă pe şinele acestora.

bodybuilding

„Totul a plecat de la observaţiile din Bucureşti. Eram fascinat de abilitatea şoferilor voştri de a se strecura în trafic, pe liniile de tramvai. Tramvaiele funcţionează cu multă electricitate. De aici până la soluţie a fost un singur pas. Un pas curajos!”, spune Ingo Muller, inginerul care a inventat această soluţie interesantă. Conform comunicatului BMW, sistemul se numeşte oficial F.U.R.T. (Fast Utility Recharge Terminal) şi se bazează pe o tijă metalică flexibilă care se extinde automat din acoperişul maşinii electrice în momentul în care aceasta urcă pe şinele de tramvai.

diselok

Jocul ştirilor false e completat şi de prezenţa companiei Volvo – constructorul suedez a publicat astăzi un comunicat oficial pe site-ul dedicat informării jurnaliştilor prin care anunţă că a dezvoltat, în premieră absolută, un airbag extern care „înfăşoară” maşina în cazul unui impact iminent cu o altă maşină sau cu un orice alt obiect.

Volvo a denumit sistemul „External Vehicle Protection” (EnVeloP), care, constă într-un mic container construit în plafonul maşinii, acesta conţinând la rândul său un balon împăturit construit dintr-un material similar celui folosit la airbag-uri. În cazul unei coliziuni care nu poate fi evitată – cu o altă maşină, cu un obiect de pe marginea şoselei sau chiar şi când intră în contact cu suprafaţa apei, balonul se desface instantaneu şi acoperă toată maşina.

Toyota ProAce, vehiculul comercial bazat pe Citroen Jumpy şi Peugeot Expert, va debuta în campionatul de vehicule comerciale din Regatul Unit. Sezonul începe în luna iulie, iar constructorul japonez a început testele pe autostrăzile din Marea Britanie, derulând un program intensiv de schimbare a benzilor vreme de 24 de ore. Ulterior, japonezii vor intra şi pe circuitul Nurburgring, pentru a perfecţiona manevrabilitatea modelului lor destinat transportului de mărfuri.

ProAce are un volum de încărcare maxim de şapte metri cubi şi o capacitate maximă de încărcare de 1.200 kilograme. Graţie acestor capacităţi, maşina poate transporta tot echipamentul necesar celor trei echipe care vor alerga în acest campionat. „Fără camioane mari, fără catering, fără unităţi de ospitalitate pe timp de zi. ProAce poate să care în spate tot ce trebuie pentru competiţie. Dacă nu încape în ProAce, nu-i necesar la circuit!”, a declarat Gideon „Gig” Gleman, purtătorul de cuvânt al diviziei responsabile de dezvoltarea acestui model de competiţie.

Honda a intrat în jocul farselor de 1 aprilie prezentând noul Honda Hair – un aparat de tuns care face parte din seria de accesorii originale şi care funcţionează conectat la maşină.

Subaru promite un sistem de autocurăţare automată care este implementat începând de astăzi pe modelul XV şi care va scăpa posesorii maşinii japoneze de calvarul spălării repetate. Informaţia a fost publicată de worldcarfans şi reprezintă, evident, o glumă de 1 aprilie.

„Inginerii Subaru au dezvoltat această nouă tehnologie radicală în colaborare cu unii dintre cei mai mari ingineri de electronică ai lumii. Pentru ca maşina să se cureţe automat într-o clipă, şoferul trebuie să apese un buton pe cheie în timp ce se află în afara vehiculului, fără niciun risc de a se stropi cu apă sau de a uda animalele de companie ale vecinilor”, au informat cei de la Wolrdcarfans.

1 prilie nu e trecut cu privirea şi de compania Mini, care a anunţat o nouă aplicaţie în portofoliul deja existent. Aceasta se numeşte Connect Us şi este o aplicaţie de dating, ce are ca scop organizarea de întâlniri între posesorii de Mini care au un stil de conducere similar, preferinţe similare şi locuiesc în aceeaşi zonă.

Pentru a putea folosi sistemul, şoferii trebuie să descarce aplicaţia Mini Connect Us, disponibilă doar pe 01.04.2013, pe care trebuie apoi să o configureze conform preferinţelor proprii. Li se va solicita restaurantul preferat din zonă, genul de film preferat, tipul de muzică preferat – relevat şi de aplicaţia Aupeo!, dacă este instalată. După ce bifează toate detaliile respective în formularul dedicat, şoferul poate să-şi caute perechea. Aceasta va fi atribuită atât după potrivirea cu şoferul, cât şi după stilul de condus abordat şi distanţa faţă de şofer.

Un 1 aprilie fericit în continuare şi sperăm că, în următoarele luni ale acestui an, vom putea să ne bucurăm şi de glume serioase, însă absolut eficiente pentru aceste timpuri complicate financiar pentru majoritatea pieţelor de desfacere ale producătorilor auto.

Comentarii