lukoil-banenr

Guvernul a aprobat programul privind repartizarea mijloacelor Fondului Rutier pentru 2015, în valoare de 452 milioane de lei. Documentul prevede alocarea a circa 450 de milioane de lei, cu 12% mai mult faţă de anul 2014, pentru amenajarea drumurilor şi a trotuarelor din sate.

bodybuilding

În listă au nimerit 707 localităţi, faţă de 688 cât au fost în anul 2014. Potrivit lui Anatol Usatâi, viceministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, lista localităţilor şi a obiectivelor care vor beneficia de banii necesari pentru lucrări de întreţinere şi reparaţie a fost alcătuită în urma consultărilor cu autorităţile publice locale. Ca şi în anul 2014 lider după volumul alocaţiilor este raionul Hânceşti, care urmează să primească 23,8 milioane de lei, sumă identică cu cea din anul 2014. Locul doi va fi ocupat de Cimişlia, care a înregistrat o majorare de peste 70% a alocaţiilor, până la 21,1 milioane de lei.

diselok

O explicaţie a acestei creşteri spectaculoase faţă de anul 2014, este alocarea a 7,5 milioane de lei pentru reparaţia drumurilor din satul Hârtop. Urmează localităţile din raioanele Floreşti şi Călăraşi cu câte 20 de milioane de lei, în creştere cu 30-50%, faţă de anul 2014. În schimb pentru raionul Orhei, cel mai mare din ţară, alocaţiile vor scădea cu jumătate de milion de lei, până la circa 19,5 de milioane de lei. Primăriile din Nisporeni, un raion de două ori mai mic decât Orhei, vor primi circa 18,8 milioane de lei, în creştere cu peste 30%.

În total în anul 2015 din Fondul Rutier vor mai fi alocate 1,53 miliarde de lei, inclusiv 1,07 miliarde pentru lucrări de întreţinere şi reparaţie a drumurilor publice, iar 452 milioane de lei pentru lucrări de întreţinere şi reparaţie a căilor de acces la instituţiile de menire social-culturală din intravilanul localităţilor.

În ultimii 5-6 ani, Fondul Rutier a înregistrat o creştere fulminantă. Dacă în 2009 au fost alocate 241 de milioane de lei, în 2010 – de 2,3 ori mai mult. În 2011 creşterea a fost de 52%, în 2012 şi 2013 – cu câte circa 20%, în 2014 avansul a fost de 6,2%, iar în 2015 avanul este de circa 15%. În următorii ani, autorităţile ar urma să majoreze fondul până la circa 4 miliarde de lei, din contul unor taxe mai mari aplicate pe transportul rutier.

Comentarii