Honda Civic Type R sets new benchmark time at Estoril with WTCC safety driver Bruno Correia
lukoil-banenr

După ce Volkswagen a depășit cu mai puțin de două secunde recordul pentru un model cu tracțiune față pe Nurburgring cu o mașină fără banchetă, Honda Civic Type-R răspunde doborând recorduri la Silverstone, Monza, Estoril, Hungaroring și Spa, scrie automarket.ro.

bodybuilding

Ați observat cu siguranță faptul că majoritatea producătorilor auto încearcă să-și impună mașinile sport din ultimii ani anunțând timpii oficiali pe circuitul de la Nurburgring, considerat reperul performanței de vârf pe circuit. Cu o distanţă de 21 de kilometri, circuitul oferă îndeajuns de multe provocări pentru o mașină pentru fi privit ca locul în care o mașină poate să-și dovedească supremația în fața concurenților direcți din segment.

diselok

Povestea este una dulce-amară pentru cei de la Honda din acest punct de vedere. Cea mai nouă generație a Hot Hatch-ului Civic Type-R, a reușit anul trecut să bată recordul pe tur pe Nurburgring pentru o mașină cu tracține față. Cu 7 minute și 50,63 de secunde, Type-R desființa recorul anterior, utilizând astfel la maximum apendicele aerodinamice și motorul de 310 cai putere de sub capotă.

Honda Civic Type R sets new benchmark time at Hungaroring with Honda’s WTCC driver Norbert Michelisz
Honda Civic Type R sets new benchmark time at Hungaroring with Honda’s WTCC driver Norbert Michelisz

Problema este însă că recordul a picat între timp, Volkswagen GTI Clubsport S, versiunea radicală a lui Golf GTI, reușind să îmbunătățească cu mai puțin de două secunde timpul modelului japonez. A fost însă o schimbare cu cântec, pentru că Golf GTI Clubsport S este o mașină extrem de apropiată de cele de circuit, lipsindu-i de exemplu bancheta posterioară.
Ei bine, Honda s-a hotărât să nu conteste rezultatul celor de la Volkswagen, dar au răspuns într-un stil aparte. Japonezii au mers cu Civic Type-R pe cinci dintre cele mai tari circuite ale lumii și au bătut cu Type-R toate recordurile pentru mașini cu tracţiune pe față pe Hungaroring, Monza, Estoril, Spa Francorchamps și Silverstone. Iar pentru a fi siguri că tururile vor fi cu adevărat memorabile, cei de la Honda au contractat piloți de WTCC pentru a reuși să înregistreze timpi-record: Norbert Michelisz (Hungaroring și Monza), Matt Neal (Silverstone), Rob Huff (Spa) și Bruno Correia (Estoril).

Honda Civic Type R sets new benchmark time at Estoril with WTCC safety driver Bruno Correia
Honda Civic Type R sets new benchmark time at Estoril with WTCC safety driver Bruno Correia

Rezultatele finale sunt greu de contextualizat fără timpi paraleli, dar arată interesant, mai ales având în vedere faptul că Honda Civic Type-R a reușit să coboare sub borna de 3 minute la Spa, un circuit complex și relativ lung. Dovezile video pentru ceea ce Honda a denumit oficial „dovada că Type-R este cel mai bun hatchback de performanță cu tracțiune față” sunt mai jos. În ceea ce privește recordul de la Nurburgring, lucrurile sunt departe de a fi clarificate: „Vom încerca din nou acolo”, spune John Kingston, directorul de comunicare al biroului european Honda.

Timpii lui Civic Type-R pe cele cinci circuite europene:

Silverstone: 2:31.8

Spa-Francorchamps: 2:56.9

Monza: 2:15.1

Estoril: 2:04.1

Hungaroring: 2:10.8

Comentarii