lukoil-banenr

Honda Civic

Este al naibii de greu. Aproape imposibil. Este atât de greu încât nimeni nu reuşeşte să o facă. Dar Honda nu a avut încotro. A trebuit să înlocuiască o maşină celebră, care oricum era cu mult înaintea vremurilor, cu o versiune nouă, care să ducă mai departe faima şi gloria. Şi când spun că nu a avut încotro, nu mă refer la expirarea unui produs în galantar, pentru că nu este deloc cazul, ci la moda înlocuirii de modele după doar câţiva anişori.Noul Civic, cea de a noua generaţie, nu este cu nimic mai prejos decât predecesorul, respectând tradiţia casei. Şi pentru că vorbim despre o casă de samurai, valorile acumulate în trecut au rămas priorităţi absolute.

bodybuilding

diselok

Design exterior

O altă interpretare a designului modelului anterior, care a început deja să stârnească polemici interminabile. Pentru că nu sunt artist plastic, mă abţin de la comentarii abstracte, dar nu mă jenez să explic designul părţii posterioare, care a suferit modificări majore.Ei bine, explicaţia se află în aerodinamică. Inginerii fostei echipei de Formula 1 au fost implicaţi în acest proiect de la început până la sfârşit, iar baza de lucru au fost studiile care au indicat faptul că 70% din eficienţa aerodinamică a unei maşini este dată de partea din spate.Aşa că, înainte să te apuci să critici stopurile, aminteşte-ţi că la Honda forma este rezultatul funcţiei şi nu invers.

Habitaclu

Spaţios, silenţios, odihnitor. Postul de conducere este dedicat 100% şoferului, comenzile sunt ergonomice şi calculate la milimetru. Pe drumuri bune, sunetele din exterior sunt aproape inexistente, asta contribuind decisiv la confortul călătoriei. Materialele folosite sunt la fel de bune ca la modelul anterior, iar volumul portbagajului este din alt univers.Graţie montării rezervorului de combustibil sub scaunele din faţă, volumul portbagajului porneşte de la 477 de litri şi se termină, după plierea banchetei spate, la 1378 de litri. Uşile din spate se deschid larg, şezuturile scaunelor spate se ridică vertical, iar maşina de spălat pe care tocmai ţi-ai cumpărat-o se va simţi bine pe drumul spre casă.

Condus

Trei motorizări disponibile la lansare (în martie 2012): 2.2 i–DTEC (150CP), 1.8 i-VTEC (142CP) şi 1.4 i-VTEC (100CP). În toamna lui 2012 este prevăzut a se alătura şi mult aşteptatul 1.6 i-DTEC, dar până atunci mai avem de aşteptat.Caroseria a fost întărită suplimentar, iar suspensia spate a primit o atenţie deosebită. Peretele bării de torsiune spate este acum de 4 mm (avea doar 3 la versiunea anterioară şi 3,5 la modelul Type R!), iar asta se simte imediat. În plus, bucşile suspensiei spate sunt cu miez fluid, care îmbunătăţesc dramatic comportamentul maşinii.Direcţia electrică este cea mai bună din industria auto, oferind un feed-back real şi rapid. Secretul constă nu în asistare şi control electronic, ci în geometria roţilor faţă. În plus, la mersul drept, ajutorul electric este redus la minim, lăsându-i şoferului plăcerea de a conduce cât mai „natural“ posibil.

Performanțe și preț

Preţuri nu avem încă, dar ştim câte ceva despre performanţe. Motorul diesel 2.2 i-DTEC, favoritul meu, consumă extraurban doar 5 l/100 km, în timp ce 1.8 i-VTEC are nevoie de 7 l/100km. În oraş, se recomandă cutia automată, dar care, din păcate, nu este disponibilă decât pentru versiunea 1.8 i-VTEC.

Verdict

Noul Civic nu este cu nimic mai prejos decât taică-su, şi pentru asta băgăm mâna în foc. Chiar dacă designul exterior a suferit mutaţii, maşina respectă pedigree-ul iniţial, păstrând valorile confirmate anterior şi îmbunătăţind toate aspectele care au primit plângeri.

Comentarii

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentSkoda Vision D Concept
Articolul următorFerrari 599 GTB Fiorano