lukoil-banenr

Honda: „Noul nostru motor diesel le va da nopţi albe celor de la Volkswagen”

Honda a dezvoltat un motor diesel de 1.6 litri pentru a le răspunde rivalilor de pe piaţa din Europa. Propulsorul va dezvolta 120 CP şi 300 Nm şi va emite mai puţin de 100 de grame de CO2 pe kilometru. Primul model care îl va utiliza este Civic, iar debutul în gama de compacte de la Honda va avea loc în 2013, conform primelor informaţii. Până atunci, gama Civic va avea două motoare otto aspirate şi un diesel de 2.2 litri. Noul motor diesel de la Honda promite să fie cel mai uşor din segment, având o masă de 180 kilograme, ceea ce contribuie la emisiile reduse de CO2. În plus, masa redusă a motorului reduce subvirarea şi îmbunătăţeşte manevrabilitatea. Propulsorul de 1.6 litri este cu 50 de kilograme mai uşor decât unitatea de 2.2 litri din gama Civic şi este realizat din aluminiu. Inginerii Honda au declarat că speră ca noul lor motor diesel de 1.6 litri să ledea câteva nopţi de nesomn omologilor de la Volkswagen, deoarece şi ei au lucrat din greu la dezvoltarea respectivului propulsor. Cei de la Honda au pierdut în trecut în faţa competitorilor direcţi pe fondul lipsei motorizărilor diesel de cilindree mică şi pe concentrarea pe motoarele aspirate i-VTEC în defavoarea motoarelor otto supraalimentate, dezvoltate de constructorii care au aplicat o filozofie de downsizing. Situaţia se va schimba şi în ceea ce priveşte motoarele pe benzină, cei de la Honda promiţând unităţi turbo cu injecţie directă în viitor. În termen de trei ani, cei de la Honda vor să aibă cel mai economic motor din fiecare segment în care activează, deci japonezii ne pregătesc numeroase suprize de proporţii. Pe lângă noile motoare, cei de la Honda vor lansa şi transmisii cu dublu-ambreiaj în viitor, urmate de transmisii automate cu opt şi cu nouă trepte.

bodybuilding

Comentarii