lukoil-banenr

Hyundai Genesis Coupe facelift

Salonul Auto Detroit 2012 a fost gazda unei premiere foarte importante pentru coreeni: faceliftul lui Hyundai Genesis Coupe, care emite pretenţii serioase în categoria maşinilor sportive serioase, care ştiu… drift.

bodybuilding

diselok

Cei care vor o maşină sportivă accesibilă, dar care să se preteze la multe nebunii, ar trebui să arunce un ochi şi către faceliftul lui Hyundai Genesis Coupe, inaugurat cu ocazia Salonului Auto Detroit 2012. O maşină sport care reflectă dorinţa coreenilor de a evolua pe toate planurile, inclusiv în cel al maşinilor performante.

Hyundai Genesis a atras atenţia încă de la lansare, oferind un layout specific sportivelor cu pretenţii (motor faţă, tracţiune spate), dar şi un bun raport preţ/performanţe. Acum, faceliftul vine cu o împrospătare de imagine în linie cu noile modele: faruri profilate foarte agresiv, o grilă frontală proeminentă şi capotă cu fante sportive.

Per ansamblu, Hyundai Genesis Coupe facelift rămâne un coupe creionat frumos, fără excese de agresivitate, dar care se va evidenţia mult mai bine în peisajul auto datorită imaginii revizuite. Revizuire pe care o regăsim şi la interior, unde consola centrală preia forma de „clepsidră” cunoscută de pe Elantra, de exemplu.

La fel ca şi celelalte modele din gamă, Genesis Coupe facelift se bazează pe un nivel bogat al dotărilor interioare, în timp ce nivelul calităţii ni se promite că e mult mai bun decât până acum. Ca aspect, maşina este modernă şi plăcută, fără ca habitaclul să fie conceput în mod special foarte sportiv – doar cele trei indicatoare analogice de pe consolă atrag mai mult atenţia.

Mai important este ceea ce aduce nou Hyundai Genesis Coupe sub capotă. Cel mai mic motor disponibil, cel puţin pe piaţa nord-americană, este un turbo de 2,0 litri şi nu mai puţin de 274 CP putere maximă, în timp ce cuplul motor se situează la o valoare de 373 Nm.

Celălalt motor este un V6 de 3,8 litri, cu o putere maximă de 348 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm. Graţie upgrade-urilor tehnice şi a injecţiei directe de benzină, acest propulsor este mai potent cu 42 CP decât precendentul, iar Hyundai Genesis Coupe facelift atinge 100 km/h în doar 5 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 149 mph (240 km/h).

Ambele versiuni sunt oferite cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, dar, opţional, este disponibilă şi o cutie automată cu 8 trepte, cu padele pe volan pentru schimbarea secvenţială a vitezelor. Cu această cutie, versiunea de bază anunţă consumuri bune pentru americani, de 20 mpg în oraş, respectiv 31 mpg pe autostradă, valori favorabile pentru o maşină de aproape 300 CP.

Preţurile vor face din noul Hyundai Genesis Coupe facelift un concurent redutabil în segmentul său peste ocean, coreenii aşteptându-se să acapareze foarte rapid piaţa sportivelor accesibile. Deocamdată nu ştim când va ateriza în Europa acest facelift – s-ar putea ca premiera europeană a lui Hyundai Genesis Coupe facelift să se consume la Geneva 2012.

Comentarii

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentMahindra XUV500
Articolul următorVolkswagen E-Bugster