lukoil-banenr

Noul Hyundai Santa Fe

În cadrul Salonului Auto de la New York, Hyundai a prezentat lumii cea de-a treia generație Santa Fe. Ceea ce la început părea un cocoșat căruia-i înfundase cineva grila între faruri cu un șut bine poziționat (lucru care nu l-a împiedicat, totuși, să se vândă atât de bine încât producătorul să nu reușească să onoreze cantitativ cererile) a ajuns să fie un SUV bine crescut, cu statură impunătoare, mai bărbătesc, și cu linii ferme. Adică un Santa Fe care chiar să-ți placă.

bodybuilding

diselok

Și nu e vorba numai de linii, ci și de dimensiuni – cu toate că ampatamentul a rămas de 2.700 mm, noul Santa Fe a crescut atât în lungime, cât și în lățime. Și este și mai puțin înalt. Și poate fi încălțat cu jante de 19”.

Gama de motorizări pentru piața europeană – unde va ajunge pe la sfârșitul verii care urmează – cuprinde două motoare diesel (cu turbosuflantă cu geometrie variabilă) și unul pe benzină, plaja de putere variind între 150 și 200 CP. Dieselul de 2,0 litri livrează 150 CP și 382 Nm, în timp ce varianta de 2,2 litri, cu ai săi 200 CP și 431 Nm, accelerează de la 0-100 în 9,4 secunde și se laudă cu una dintre cele mai mici valori de emisie din segmentul D – 145 g/km (cu manuală). Alternativa pe benzină este GDI-ul Theta II de 2,4 litri și 193 CP. Mai puternicul diesel de 2,2 litri și benzinarul de 2,4 litri pot fi cuplate atât unei cutii manuale în șase trepte, cât și unei automate, pe când dieselul de 2,0 litri primește doar cutie manuală.

Sistemul de tracțiune cuplează, în condiții normale, doar puntea față, mutând motricitatea pe punți doar atunci când se cere. Dacă vrei să te aventurezi pe coclauri, îl poți seta 50/50 permanent, cu o viteză limitată la 40 km/h.

Comentarii