lukoil-banenr

Cum mai poți testa un sportcar pursânge dacă nu pe un circuit dedicat? Exact asta a făcut omul nostru care a stors tot ce se putea dintr-un Camaro ZL1 până i-a sărit un airbag, chiar în viraj!

Pilot Autoexpert

De parcă nu ar fi suficient de solicitantă cursa, tot ce îi mai lipsea este o pernă de aer care să explodeze în cel mai nepotrivit moment, tocmai când intra în viraj. Și mai dificilă situația o face faptul că, cel aflat la volan, conduce doar cu mâna stângă, dreapta fiindu-i paralizată.

Nu știm cum se explică incidentul, însă airbagul a fost activat imediat după ce mașina a trecut cu viteză peste unul din viraje și cel mai probabil că a declanșat sensorul de impact.

By the way, this is not the first such incident. Back in 2011, the curtain airbags of an older Camaro SS deployed while it was drifting. Then, last year, a Camaro ZL1’s side bagswent off simply because its custom exhaust was too loud!

The latter incident occurred because the car vibrated so much under acceleration that the sensor got overloaded, which is understandable since the exhaust diverter was positioned almost directly underneath the sensor. As for the first, it might have had something to do with the G-forces, since the side airbags are designed to deploy only under specific conditions.

What happened on this latest occasion seems to point to some type of error, too. We do see that the car hit the curb hard on that right hand corner, so that could have fooled the control unit to “think” there was an accident, thus triggering the airbags. Thankfully, the driver only suffered a scare.

Comentarii