lukoil-banenr

Conducerea pe autostrada are particularități care o deosebesc fundamental de alte stiluri de conducere pe alte drumuri naționale și internaționale !

bodybuilding

Chiar dacă în Republica Moldova nu există încă nici o autostradă, nu este exclus că în viitor va apărea una. Șoferii de la noi ar trebui să cunoască câteva elemente importante ale conducerii automobilului pe autostradă, mai ales acum când în perioada estivală, mulți pleacă cu automobilele personale în vacanțe în diferite țări ale Uniunii Europene, acolo unde autostrăzile sunt destul de fregvente. Iată cele mai importante 5 sfaturi pentru o conducere în siguranță pe autostrăzi.

diselok

Accesul pe autostradă

Cel mai important sfat la accesul pe autostradă este să creșteți viteza pe banda de accelerare până ce ajungeți la o viteză apropiată de a celorlalte mașini. De asemenea, intrarea în autostradă trebuie planificată în timp real: – când vă aflați pe rampa de intrare, observați traficul de pe autostradă și stabiliți unde vă puteți insera; – pe banda de accelerare creșteți viteza cât de repede se poate; – verificați în continuare locul pe care îl veți ocupa în coloana de mașini la ieșirea de pe banda de accelerare; – semnalizați, asigurați-vă și intrați în coloană. Aveți grijă ca în acest punct să aveți aceeași viteză cu a mașinilor din coloană. Intrarea în coloană cu viteză mai mică poate fi periculoasă.

Banda optimă

Asigurați-vă că cei care intră pe autostradă din lateral vor putea face asta în siguranță. Pentru aceasta, fie vă mutați pe banda din stânga pentru a elibera prima bandă, fie vă pregătiți să ajustați viteza pentru a permite partenerilor de trafic să se înscrie în coloană în siguranță. Conduceți pe banda din dreapta, sau pe cea din centru dacă sunt trei benzi pe sens. Banda de la axul drumului este folosită doar pentru depășiri. Păstrați o distanță de siguranță suficientă față de mașinile din față. Regula de trei secunde înseamnă că, la o viteză de 130 km/h, trebuie să păstrați o distanță de aproximativ 100 de metri. Atunci când condițiile meteo nu sunt favorabile, reduceți corespunzător viteza.

autoban

Ieșirea de pe autostradă

La ieșirea de pe autostradă, semnalizați intenția și treceți pe banda de decelerare. Frânați pe banda de decelerare, nu pe autostradă. Nu toate au aceeași lungime, deci ajustați corespunzător viteza. La ieșirea de pe autostradă, aveți tendința de a subestima viteza, deci fiți atenți. Conducerea pe autostrada: Dacă ați ratat ieșirea Dacă ați ratat ieșirea nu opriți pe autostradă și nu dați înapoi cu spatele. Continuați drumul până la următoarea ieșire și întoarceţi-vă la ieșirea corectă, dacă nu există o legătură directă.

În caz de urgență

Dacă mașina vă face probleme, semnalizați, asigurați-vă, semnalizați și opriți imediat pe banda de urgență, cât mai aproape de marginea autostrăzii. Folosiți luminile de avarie și fiți foarte atenți la ieșirea din mașină. Deși în România nu este obligatorie prin lege în cazul autoturismelor, o vestă reflectorizantă va atrage mai ușor atenția celorlalți șoferi. Nu opriți niciodată pe banda de circulație. Nu așteptați ca mașina să se oprească de la sine, la primele semne ale unei probleme opriți în siguranță cât mai pe dreapta.

autoban 2

Conducerea pe autostrada are particularități care o deosebesc fundamental de alte stiluri de conducere. Chiar dacă autostrăzile nu sunt încă foarte răspândite la noi, șansele de a merge pe una dintre ele sunt destul de mari, având în vedere că cel mai rapid drum spre litoral este pe A2. Iată cele mai importante 5 sfaturi pentru o conducere în siguranță pe autostrăzi.

Accesul pe autostradă

Cel mai important sfat la accesul pe autostradă este să creșteți viteza pe banda de accelerare până ce ajungeți la o viteză apropiată de a celorlalte mașini. De asemenea, intrarea în autostradă trebuie planificată în timp real: – când vă aflați pe rampa de intrare, observați traficul de pe autostradă și stabiliți unde vă puteți insera; – pe banda de accelerare creșteți viteza cât de repede se poate; – verificați în continuare locul pe care îl veți ocupa în coloana de mașini la ieșirea de pe banda de accelerare; – semnalizați, asigurați-vă și intrați în coloană. Aveți grijă ca în acest punct să aveți aceeași viteză cu a mașinilor din coloană. Intrarea în coloană cu viteză mai mică poate fi periculoasă.

Banda optimă

Asigurați-vă că cei care intră pe autostradă din lateral vor putea face asta în siguranță. Pentru aceasta, fie vă mutați pe banda din stânga pentru a elibera prima bandă, fie vă pregătiți să ajustați viteza pentru a permite partenerilor de trafic să se înscrie în coloană în siguranță. Conduceți pe banda din dreapta, sau pe cea din centru dacă sunt trei benzi pe sens. Banda de la axul drumului este folosită doar pentru depășiri. Păstrați o distanță de siguranță suficientă față de mașinile din față. Regula de trei secunde înseamnă că, la o viteză de 130 km/h, trebuie să păstrați o distanță de aproximativ 100 de metri. Atunci când condițiile meteo nu sunt favorabile, reduceți corespunzător viteza.

La ieșirea de pe autostradă, semnalizați intenția și treceți pe banda de decelerare. Frânați pe banda de decelerare, nu pe autostradă. Nu toate au aceeași lungime, deci ajustați corespunzător viteza. La ieșirea de pe autostradă, aveți tendința de a subestima viteza, deci fiți atenți. Conducerea pe autostrada: Dacă ați ratat ieșirea Dacă ați ratat ieșirea nu opriți pe autostradă și nu dați înapoi cu spatele. Continuați drumul până la următoarea ieșire și întoarceţi-vă la ieșirea corectă, dacă nu există o legătură directă.

În caz de urgență

Dacă mașina vă face probleme, semnalizați, asigurați-vă, semnalizați și opriți imediat pe banda de urgență, cât mai aproape de marginea autostrăzii. Folosiți luminile de avarie și fiți foarte atenți la ieșirea din mașină. Deși în România nu este obligatorie prin lege în cazul autoturismelor, o vestă reflectorizantă va atrage mai ușor atenția celorlalți șoferi. Nu opriți niciodată pe banda de circulație. Nu așteptați ca mașina să se oprească de la sine, la primele semne ale unei probleme opriți în siguranță cât mai pe dreapta.

Comentarii