lukoil-banenr

Suedezii de la Autoliv au făcut un prototip al unui sistem de frânare care foloseşte vidul pentru a încetini o maşină.

bodybuilding

Distanţele de frânare ale maşinilor obişnuite ar putea fi micşorate substanţial dacă ideea de frână cu vid a suedezilor de al Autoliv va ajunge pe maşinile de serie. Denumită „frâna Torricelli”, după italianul Evangelista Torricelli, care a inventat barometrul, invenţia suedezilor foloseşte o placă de metal care se lipeşte de suprafaţa de rulare şi încetineşte maşina prin forţa vidului.Cu alte cuvinte, e o bucată de metal care aspiră, cu foarte multă putere, drumul. Conform Jalopnik, forţa exercitată de placă depăşeşte 1.300 kgf, ceea ce duce la o micşorare a distanţei de frânare cu aproximativ 40% atunci când e folosită împreună cu sistemul standard de frânare a maşinii.

diselok

Deocamdată, prototipul e gândit să funcţioneze la viteze de până la 70 km/h, din cauza forţelor exercitate la viteze mai mari, s-ar putea să ai probleme cu organele interne .Potrivit celor de la Autoliv, frâna Torricelli funcţionează pe suprafeţe uscate, umede şi acoperite cu gheaţă, însă e greu de spus cum s-ar comporta pe drumuri imperfecte, cu gropi şi dâmburi.

Comentarii