lukoil-banenr

Construită de subdiviziunea franceză a celor de la Renault, Alpine, sportiva GTA era considerată la acea vreme una dintre cele mai aerodinamice maşini europene produse vreodată, iar drept dovadă serveşte coeficientul de numai 0.28! Pentru o comparaţie, 30 de ani mai târziu, Infiniti Q60, prezentat recent la Detroit şi construit cu cele mai noi tehnologii, se poate lăuda cu un indicator similar!

bodybuilding

Noul model urma să înlocuiască vechiul Alpine A310, de la care de altfel a împrumutat o serie de trăsături de design. Doar că în cadrul nouli proiect, maşina a beneficiat de o serie de componente noi, lucrate din materiale ultra-uşoare cum ar fi masa plastică, aplicată pe scară largă în special în partea frontală a sportcarului. Iar în spate a fost instalat un motor V6 de 2.5 litri ce dezvolta 160 de cai putere în varianta aspirată natural, pentru ca mai târziu, în 1985, să fie introdusă versiunea turbo de 200 de cai putere.

diselok

Renault_Alpine_GTA_front_20081206

Renault Alpine GTA a fost produs într-un număr de numai 1.000 de unităţi, timp de şase ani şi din păcate nu s-a bucurat de un mare succes. Cu toate astea au existat diferite versiuni, pornind de la cea mai simplă Alpine V6 GT (160 CP), Alpine V6 GT Turbo şi terminând cu ediţia limitateă Le Mans, prezentată în 1990. Aceasta era echipată cu un bodykit mult mai agresiv, jante modulare din trei bucăţi ACT, 8J R16 pe faţă şi 10J R17 pe spate şi un motor tunat să producă deja 210 CP.

Abia în 1991, maşina a fost supusă unui facelift minor, iar odată cu aceasta sportcarul a primit şi un nou nume, renunţând la badge-ul Renault, a devenit Alpine A610. Modificările au vizat nu doar aspectul exterior al maşinii dar şi performanţele acesteia, iar în locul unităţii de 2.5 litri a fost introdusă una de 3.0 litri, ce producea între 250 şi 280 de cai putere în dependenţă de modelul ales. Viteza maximă a celei din urmă se ridica la 290 km/h, cifre impresionante pentru acea perioadă!

alpine-a610-03

Le Mans_Niall

Comentarii