lukoil-banenr

În Italia va renaşte producătorul de supercaruri ATS

Compania ATS a fost fondată de Carlo Chiti şi Giotto Bizzarrini, doi italieni dornici să dezvolte rivali serioşi pentru Ferrari. Singurele vehicule dezvoltate de cei doi au fost ATS 2500 GT, un coupe stradal şi Tipo 110, monopostul ce a concurat în Formula 1.

bodybuilding

diselok

ATS 2500 GT a fost conceput în totalitate de cei doi fondatori, iar caroseria a fost dezvoltată de Michelotti. Motorul montat central avea o cilindree de 2.5 litri şi dispunea de 8 cilindri în V. Datorită dimensiunilor mici şi a celor 245 de cai putere, coupe-ul italienilor putea să ruleze cu viteze de până la 257 km/h. ATS a reuşit să producă 12 exemplare ale lui 2500 GT, dintre care astăzi au mai rămas doar câteva. În anul 1964, compania Automobili Turismo e Sport a prezentat versiunea 2500 GTS ce dezvolta cu 50 de cai putere mai mult comparativ cu prima variantă.

Conform zvonurilor, italienii vor dezvolta în următorii ani două modele noi.

Primul dintre acestea va purta tot denumirea de 2500 ATS şi va beneficia de un şasiu tubular, de panouri din fibră de carbon şi de o caroserie din material compozit. Noul 2500 GT va avea motorul montat central. Există presupuneri că ATS a optat pentru o unitate cu patru cilindri de provenienţa Cosworth ce dezvoltă 550 CP.

Al doilea proiect nou ATS va fi Sport 1000 – un model dedicat competiţiilor, dar cu care se va putea circula pe străzile pubilice. La capitolul design, italienii au preluat o serie din liniile lui Radical SR3, iar sub capotă producătorul din Cizma va oferi un agregat prezent pe unul dintre motociceltele Suzuki Hayabusa, Yamaha R2 sau Honda CBR.

Comentarii