lukoil-banenr

În zilele în care greu mai uimeşti cumpărătorii cu ceva nou şi ieşit din comun, Infiniti îşi riscă numele cu o nouă invenţie, motorul cu gradul de comprimare în cilindri variabil! Noul propulsor va debuta pe crossoverul QX50 ce urmează a fi prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles.

FLYONE

VC-Turbo, este numele de scenă al benzinarului în patru cilindri şi 2.0 litri volum, cu care va fie echipat Infiniti QX50. Acesta dezvoltă 268 de cai putere şi 380 Nm de cuplu motor iar principala caracteristică specială cu care se poate lăuda unitatea este eficienţa. Japonezii îl numesc cel mai bun motor cu ardere internă pe care l-a cunoscut vreodată industria auto şi asta datorită sistemului inovativ de modificare a compresiei în cilindri. Tehnologie la care au muncit cel puţin 20 de ani.

diselok

Cum lucrează? Ei bine, cursa pistonului poate fi modificată datorită unui actuator special, botezat Harmonic Drive, care la rândul lui este operat de calculatorul electronic. Astfel că gradul de comprimare creşte şi rezultă o mai mare putere doar atunci când acest lucru este strict necesar, ori cu alte cuvinte, în funcţie de cum conduci.

Tradus în eficienţă, cei de la Infiniti susţin că noul motor va consuma cu până la 35% mai puţin carburanţi decât unitatea V6 cu care este echipat modelul actual. Totuşi, nu se precizează care ar fi consumul de carburanţi.

Comentarii