lukoil-banenr

Injectia directa pe benzina – mai multe particule decat motoarele diesel?

Din cauza luptei „oarbe” dusa de constructorii de masini in privinta reducerii emisiilor de CO2, se pare ca s-a nascut un „monstru”: particulele rezultate in urma arderii. Conform testelor facute de catre cei de la ADAC, motoarele pe benzina cu injectie directa de carburant ar „produce” mai multe particule nocive decat motoarele diesel care sunt recunoscute pentru acest lucru. Drept dovada, unele motoare diesel sunt echipate cu filtre de particule, ceea ce duce la o reducere a acestora. Din considerente de norme de poluare, evolutia tehnica si tehnologica a motoarelor pe benzina a evoluat foarte mult, daca stam sa ne gandim ca s-a plecat de la carburator, dupa care s-a trecut la injectie de carburant intr-un singur punct, fiind urmata de injectia multi-punct si terminand cu injectia directa sub presiune ridicata. Experimentul celor de la ADAC a scos la iveala faptul ca un BMW 116i produce de sapte ori mai multe particule decat un motor diesel Euro5 sau ca particulele eliminate de un VW Golf 1,2 TSI sunt de trei ori mai multe decat cele eliminate de un diesel Euro5. Una din solutii ar fi echiparea propulsoarelor pe benzina cu filtre de particule, dar este foarte posibil ca acestea sa ridice un pic nivelul de CO2, fapt care ar da batai de cap, mai ales ca in 2014 norma de poluare Euro6 intra in vigoare.

bodybuilding

Comentarii