lukoil-banenr

Pentru că circul deseori prin oraş, şi la fel ca mulţi alţi şoferi „profit” de timpul în care stau blocat în ambuteiaje, încercam să identific câteva soluţii potrivite (în viziunea mea) pentru a fluidiza traficul rutier din capitală. Şi cum suntem limitaţi în construcţii şi nu ne permitem lărgirea şoselelor, singura opţiune erau sensurile giratorii. Se pare că un gând bun i-a vizitat şi pe cei aflaţi în conducerea INP-ului pentru că se anunţă schimbări radicale în circulaţia rutieră din Chişinău.

bodybuilding

Portalul de ştiri realitatea.md anunţă că Inspectoratul Naţional de Patrulare are planuri mari pentru capitala ţării noastre. Autorităţile îşi propun să reorganizeze traficul din oraş, prin amenajarea a cel puţin şapte sensuri giratorii noi, iar itinerariile transportului public să fie modificare la rândul lor.

diselok

Va fi organizată circulația rutieră existentă la intersecția străzilor Ismail – Calea Basarabiei – str. Varnița – Calea Moșilor în scopul fluidizării circulației rutiere și a sporirii siguranței circulației rutiere. O intersecţie foooooarte anevoioasă unde mă mir de fiecare dată că am scăpat cu viaţă. Ziceţi şi voi că o intersecţie care să îţi ofere mai multă adrenalină şi nervi nu găseşti în capitală.

De asemenea, se planifică ca microbuzele și troleibuzele de pe strada Ismail să circule în ambele sensuri; benzile de circulație să fie delimitate prin instalarea delimitatoarelor din cauciuc; să fie modificat marcajul rutier și îmbunătățită iluminarea trecerilor pietonale, și totodată, să se suplinească numărul indicatoarelor rutiere, în special a săgeților verzi pentru virarea la dreapta sau stânga la nivelul culorii roșu a semaforului. Ar fi bine ca poliţiştii să facă un efort, şi tot din banii publici să facă vreo câteva zeci de mii de pliante informative, pe care să le împartă şoferilor şi să le explice celor mai grei de cap, cum stă treaba cu săgeata verde.

Potrivit INP-ului, sensuri giratorii vor apărea la următoarele intersecții:

Cale Orheiului – str. Studenților – str. Socoleni. Visam la un sens giratoriu aici, pe bune, acum sper doar că va fi suficient de larg încât să nu se formeze alte ambuteiaje. Adiţional vin cu un sfat, gratis, pentru autorităţi, să mute staţia pentru autobuse de pe strada studenţilor puţin mai sus, ori, să facă o intrare specială pentru transportul public, care opreşte exact pe bandă! Mai mult de atât, poate nu vă mai faceţi că plouă şi eliberaţi prima bandă de circulaţie de pe strada Calea Orheiului, vizavi de piaţa de piese auto?! Sunt principalele ieşiri/intrări din oraş, pentru tot fluxul de automobile în direcţia şi dinspre nordul ţării!
bd. Ștefan cel Mare – bd. Constantin Negruzzi – str. Ciuflea;
str. Uzinelor – str. Voluntarilor;
șos. Balcani – str. Liviu Deleanu; (complicat şi aici)
șos. Balcani – loc. Dumbrava; (le-a luat ceva timp să înţeleagă că este o intersecţie cu risc de accidente sporit)
str. Lunca Bîcului – str. Uzinelor – str. Industrială;
str. Tudor Vladimirescu – str. Ion Creangă și str. Ion Pelivan.

În același context că autoritățile municipale au anunțat la ședința Primăriei, că până la finele anului în oraș va fi sporit numărul trecerilor pietonale securizate, iar pentru transportul public va fi delimitată o bandă de circulație separată.

Rămâne un semn de întrebare, cam când îşi propun autorităţile să ne facă acest cadou frumos şi să îşi realizeze ideile? Până la finele cărui an?

Comentarii