lukoil-banenr

Istoria continuă – Toyota GT 86!

Despre noul coupe GT se spune că este o maşină sport concentrată în jurul şoferului. Asta am încercat eu să aflu atunci când am luat maşina la test.

bodybuilding

diselok

Text: Andrei TABUICA

Foto: Valeriu SCOARŢĂ şi Toyota media

Automobilul este rezultatul colaborării companiilor Toyota şi Subaru. Aceştia din urmă vor produce un model propriu – BRZ – care va fi primul Subaru cu tracţiune doar pe puntea din spate. Faţă de conceptul creat acum trei ani, noul GT86 vine cu modificări semnificative la nivel de detaliu. Deşi în mare parte forma caroseriei a rămas, sugerându-ne un coupe clasic 2+2, totuşi observăm că farurile sunt un pic mai late ca la început, căpătând o formă mai complexă. Astfel, maşina păstrează impresia de agresivitate şi sportivitate. Oglinzile retrovizoare sunt destul de voluminoase, iar în partea din faţă, geamurile portierelor prezintă acum şi un mic segment triunghiular.

În spate, coupe-ul este mult mai echilibrat decât m-am aşteptat. Acesta aduce o notă accentuată de sobrietate. Stopurile sunt destul de masive, la fel ca şi cele două evacuări, iar eleronul mic şi difuzorul impunător exprimă forţa brută. Maşina este una destul de compactă având o lungime de doar 4,24 şi o înălţime de numai 1,3 metri.

Distanţa dintre osiile vehiculului este de 2,57 metri. Sportcarul nu are prea mult spaţiu în spate şi nici portbagajul nu este unul impunător, dar cei de la Toyota nici nu aveau de gând să facă un automobil practic.

Bordul are un design destul de simplu şi pragmatic. Volanul şi indicatoarele de bord sunt realizate într-un stil clasic, amintind de coupe-urile de altă dată. La capitolul multimedia beneficiem de un display touch screen, iar sistemul de climatizare automată dispune de butoane de dimensiuni generoase.

Scaunele sunt tapiţate cu piele cu o cusătură roşie foarte vizibilă, atmosfera din interior având o puternică notă de sportivitate. Volanul cu diametrul de doar 365 de milimetri este cel mai mic aflat pe un model de serie Toyota. Sub capotă este ascuns un motor de origine Subaru, fabricat special pentru acest model. Vorbim despre un motor cu ardere internă cu patru cilindri şi 2.0 litri volum. Puterea maximă este de 200 cp, şi asta fără ajutorul vreunui compresor, cuplul maxim fiind de 205 Nm. Iar acceleraţia de la 0 la 100 de km/h durează 7.6 secunde. Cam mult pentru un automobil cu pretenţii de sportiv.

Toyota declară că scaunul şoferului a fost poziţionat cât mai în spate şi mai jos posibil, pentru obţinerea unor impresii cât mai sportive în timpul condusului. Şi aici sunt complet de acord cu inginerii japonezi. Senzaţiile tari sunt amplificate şi de puterea automobilului. Prin intermediul cutiei manuale în 6 trepte toată puterea este transmisă roţilor din spate. Mie de exemplu, îmi place.

Noul coupe Toyota poate fi comandat şi cu o cutie de viteze automată, tot în 6 trepte. Aceasta vine cu padele pe volan. Fiind un automobil sportiv de rasă, evident nu putea lipsi un diferenţial cu alunecare limitată pe puntea din spate. Noul Toyota GT86 are doar 475mm de la sol, ceea ce înseamnă că centrul de greutate este foarte redus. Iar pentru a păstra caracterul sportiv al maşinii, sistemele electronice de control ale stabilităţii şi tracţiunii au fost setate în aşa fel, încât să intervină cât mai târziu, oferindu-i şoferului cele mai tari senzaţii posibile. Viteza maximă este de 230 de km/h. Iar toate astea sunt disponibile la preţul de 28.000 euro.

Concluzie:

Deşi arată foarte bine şi are multe plusuri, noul Toyota GT 86 va avea de înfruntat pleiada de hot-hatch-uri compacte precum Volkswagen Golf GTI sau Renault Megane Rs, dar să nu uităm şi de modelele life-style ca Mini Cooper Coupe sau Audi TT. Aşa că rămâne doar de văzut cum se va descurca acest nou venit în familia automobilelor cu suflet.

Comentarii