Chisinau Geneva 2016
lukoil-banenr

Acum, cînd am parcurs 2280 km ca să ajungem la Geneva, a venit timpul și unui raport despre aventurile noastre dar și tot ce ține de călătorie, costuri și sfaturi utile pentru cei care au în plan să facă o tură prin Europa. Să le luăm pe rînd.

bodybuilding

Chisinau Geneva 2016

diselok

 

Cînd puneam pe hîrtie mica noastră aventură am avut mai multe scopuri, primul a fost să ajungem la Geneva de unde v-am transmis live toate premierile salonului auto iar a doua ține de partenerii nostrii, reprezentantul companiei Thule în Moldova, compania Sport Vision Equipement care ne-a oferit postbagajul din imagini și pe care am avut ca scop să-l testăm. Un alt scop ține de al doilea partener, compania Lukoil-Moldova care ne-a asigurat cu motorina necesară acestei călătorii pe care am și testat-o.

Chisinau Geneva 2016
Facem plinul înainte de a porni la drum. Alimentăm cu motorină ”Ecto”!

Mașina redacției, un Chevrolet Captiva care anul acesta va trece de ”majorat” sau altfel spus, va avea 3 ani, are un parcurs de 117 000 km. Sub capotă se regăsește un motor de 2,2 l volum și 184 CP iar consumul mediu afișat de producător este de 7,4 l pentru 100 km parcurși. Alfați că pe toată durata exploatării, un astfel de consum nu a fost realizat niciodată. Mai mult, computerul de bord afișa un consum mediu de 11,4 l.

Chisinau Geneva 2016
Consumul mediu obținut pînă la Geneva – 10,4 l! Unul bun ținînd cont de cel real dar și portbagajul care adaugă încă 1-2 l la fiecare 100 de km.

Trebuie să recunoaștem că exploatarea mașinei a fost preponderant în ciclu urban. Chiar și asa este unul exagerat comparat cu cel afișat de producător – 10 l pentru 100 km parcurși… Am decis să luăm ca reper indicatorii reali obținuți de noi.

Chisinau Geneva 2016
Prețul unui litru de motorină ”Ecto” – 13,27 lei per litru.

Am pornit la drum la 28 Februarie după miezul nopții iar țările pe care le-am tranzitat sunt aceleași de 10 ani: Romania, Ungaria, Austria, Germania și Elveția. Nu am schimbat ruta, doar că în ultimii ani punctul de trecere al frontierei Romano-Ungare este Satul Mare și vama Petea. Deci, ”tăiem” aproximativ  120 km de drum iar asta înseamnă costuri mai mici.

Chisinau Geneva 2016
O pauză de cafea și mergem mai departe…

Călătoria am divizat-o în 2 porțiuni, traversarea Romaniei și celorlate țări. Și asta pentru că, țara vecină este cea mai dificilă parte a călătoriei iar ca timp, cei 600 km sunt practic echivalenți cu 1700 km traversați prin celelalte țări.

Totuși, pe cît de dificilă este Romania ca drum, pe atît de frumoasă. Piesajele pe care le vei trece cu privirea pe tot parcursul călătoriei merită toată răbdarea și oboseala.

Chisinau Geneva 2016
Romania este poate cea mai pitorească țară. Peisajele fermecătoare te cuceresc din prima. Merită să faceți o călătorie separată prin această țară.

Ce ține de drumuri, au rămas neschimbate! Sunt bune, marcate și prin sate iluminate doar că, ai o singură bandă într-o direcție și limită de viteză prin localități. Ei bine, odată ce treci de aceste momente, se deschide orizontul, în sens că dai de autostrăzi. Civilizația este la ea acasă, toalete amenajate și o infrastructură bine pusă la punct.

Chisinau Geneva

Am fost surprinși să aflăm că taxa de drum în Ungaria și Austria, vigneta altfel spus, s-a scumpit. Acum prețul pentru 10 zile este de 15 euro și nu 9 cum a fost acum un an. O altă regulă este lumina de zi, să fie pornită pe tot parcursul drumului. În caz contrar, riști o amendă de 100 euro! La elvețienii taxa de drum a rămas neschimbată – 40 euro pentru 1 lună de zile.

Chisinau Geneva 2016
Înainte de a ieși din țară, am realimentat mașina la stația peco Lukoil de la Leușeni. Nu a încăput mult combustibil dar tot înainte:)

Alte cheltuieli țin de combustibil, în Moldova am făcut plinul la peco Lukoil de la Leușeni. Am alimentat mașina cu motorină Ecto prețul căreia este de 13.27 lei pentru un litru sau 61 de cenți. Puteți opta și pentru motorină Euro 5 care este mai accesibilă, preț per litru – 13,07 sau 0,6 cenți. Noi recomandăm să alegeți motorina Ecto dacă tot diferența de preț este practic nesemnificativă. Beneficiați însă de un carburant mai eficient și calitativ. Lukoil-Moldova declară că acest combustibil îmbunătăţește procesul de ardere a carburantului, oferă un cuplu motor superior, reduce zgomotul şi vibraţiile, creşte randamentul motorului și îmbunătăţește pornirea şi prelungește perioada de schimb a uleiului de motor. Un lucru îl putem declara cu siguranță, mașina a devenit mai economă și mai puțin gălăgioasă.

Chisinau Geneva 2016
În Romania prețul unui litru de motorină Euro 5 ajunge la 1 euro. Deci, moldovenii au cele mai mici prețuri!

În Romania, prețul pentru un litru de motorină Euro 5 este ceva mai scump, 4,2 lei sau cu 5% mai scump decît acum o lună. În euro ar fi 0,95 cenți sau cu 35 de cenți mai scump decît în Moldova. Am făcut doar o dată plinul în țara vecină și am rămas plăcut surprinși să aflăm că în Austria, unde ne-am alimentat încă o dată, prețul este identic. Se pare că romanii sunt mai bogați decît austriecii. Și încă ceva, majoritatea stațiilor peco din Romania noaptea sunt închise, în sens că nu ai acces la market. Deci, dacă vreai să mergi la toaletă nu ai decît să te duci în ”pădure”!

Chisinau Geneva 2016
Majoritatea stațiilor peco din Romania sunt închise noapte. Ei bine, poți alimenta la fereastră dar nu poți folosi toaleta.

Țara cu cele mai mari prețuri la carburanți este Elveția, urmată de Franța. La ei, un litru ajunge să coste 1,35 euro. Deci, trebuie să țineți cont de acest lucru dacă doriți să economisiți.

Chisinau Geneva 2016
Schimbul de ture este completat de o cafea și o pauză de 15-20 minute.

În total, am parcurs 2280 km și am avut nevoie de 34 de ore pentru acest lucru! Un timp foarte bun, realizat pentru că am fost doi care am condus mașina. Făceam ture de 3-4 ore, astfel încît, oboseala nu se făcea simțită. Totuși, nu recomandăm această experiență, ideal ar fi să te oprești noaptea la un hotel. Noi însă, nu dispuneam de timp!

Chisinau Geneva 2016
Portbagajul Thule merită toate aplauzele noastre. Nivelul zgomotului este foarte redus, o persoană neinițiată va putea observa nici o diferența!

Aici, încheiem prima parte a povestei noastre și încă o dată ținem să le mulțumim partenerilor noștri, Lukoil-Moldova și Thule Moldova reprezentată de Sport Vision.

Cu mai multe detalii revenim în curînd…

Chisinau Geneva 2016

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comentarii