lukoil-banenr

Kia K9 – primele imagini oficiale

Coreenii atacă segmentul de lux, cu primul lor sedan mare, dotat cu tracţiune spate, al cărui design aminteşte de limuzinele germane.

bodybuilding

diselok

Kia K9 este cea mai luxoasă maşină din istoria producătorului coreean, iar după câte putem vedea în pozele de mai jos, poate ajunge şi una dintre cele mai controversate. Primele imagini oficiale au fost făcute publice, iar liniile prefigurate în schiţele prezentate anterior au rămas aproape neschimbate.

Silueta masivă a lui K9 trădează segmentul la care acesta aspiră , respectiv clasa de lux, dar detaliile modelului i-ar putea îndreptăţi pe cârcotaşi să afirme că designerii asiatici s-au inspirat cam mult după concurenţă. La partea frontală, grila de mari dimensiuni este o variaţie pe noua temă de design Kia , dar cele două segmente laterale si grilajul vertical duc cu gândul la „rinichii” BMW.

Blocurile optice sunt dotate integral cu LED-uri, soluţie aleasă şi pentru proiectoarele de ceaţă. Tot de maşinile casei bavareze, mai exact de BMW Seria 7, aminteşte şi capota bombată, precum şi forma aripilor frontale. La partea laterală, continuă seria similitudinilor cu vârful de gamă al casei bavareze, iar marginea cromată a suprafeţei vitrate, precum şi forma mânerelor sunt cea mai bună dovadă.

Deşi până la acest punct nu ar mai exista urme de îndoială, cu privirea la asemănarea dintre Kia K9 şi BMW Seria 7, partea posterioară punte punctul pe i. Blocurile optice, prelungite pe laterale, ar putea fi foarte uşor folosite de germani la faceliftul limuzinei lor, în timp ce K9 foloseşte până şi ornamentul cromat dintre stopuri. Capacul portbagajului foloseşte celebra linie înălţată „free-standing boot lid”, consacrată tot de bavarezi.

În încheiere, nu putem ignora forma evacuărilor. Potrivit oficialilor coreeni, K9 este nu doar primul lor sedan dotat cu tracţiune spate, ci şi un model realizat fără compromis, o maşină ce va livra performanţa promisă de designul exterior.

Totuşi, dacă asiaticii au studiat la fel de bine şi dinamica maşinilor germane, viitorii clienţi de K9 se pot considera intraţi în elita lumii auto, direct pe scurtătură. Mai probabil, însă, noul vârf de gamă Kia va folosi platforma tehnică a limuzinei Hyundai Genesis, ceea ce înseamnă că va oferi motorizările V6 de 3,8 litri şi V8 de 5,0 litri.

Comentarii