lukoil-banenr

LaFerrari – cel mai performant Ferrari!

Ferrari a dezvăluit astăzi fotografiile oficiale şi informaţiile legate de cel mai nou model din propria gamă. Se numeşte oficial LaFerrari (în traducere liberă „Ferrari-ul”), îl înlocuieşte pe celebrul Ferrari Enzo şi devine, începând de astăzi, cel mai rapid şi cel mai puternic model Ferrari din toate timpurile.

bodybuilding

diselok

LaFerrari dezvoltă 963 de cai putere care vin de la un sistem de propulsie hybrid format dintr-un motor V12 de 6.26 de litri aspirat normal şi un motor electric de 163 de cai putere. Aceste caracteristici reuşesc să ducă modelul italian de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 3 secunde, în timp ce trecerea de la 0 la 200 km/h se face în sub 7 secunde. Astfel, LaFerrari devine cel mai rapid model pe Fiorano, circuitul de casă al constructorului din Maranello. Cu 1 minut şi 20 de secunde pe un tur de circuit, LaFerrari depăşeşte cu 5 secunde cea mai bună performanţă a lui Enzo şi cu 3 secunde timpul de referinţă al lui F12berlinetta, modelul pe care Ferrari l-a lansat în toamna anului trecut.

Ferrari va construi în total doar 499 de exemplare din modelul LaFerrari – numărul este limitat, însă chiar şi aşa este cu 100 de unităţi mai mare decât cel rezervat lui Enzo. Explicaţia vine din faptul că Ferrari are cereri ridicate din zona Asiei, în special din China. Dacă Enzo s-a vândut la lansarea sa cu echivalentul al 650.000 de euro în Italia, preţul fără taxe al lui LaFerrari va fi de circa un milion de euro. Pare mult, însă Sergio Marchionne a anunţat astăzi că toate exemplarele sunt deja acontate.

Desenat de o echipă condusă de Flavio Manzoni, LaFerrari este unul dintre puţinele modele ale Căluţului Cabrat care nu a beneficiat de aportul Pininfarina la acest capitol. Sursele de inspiraţie ale designerilor: Formula 1 (în partea frontală) şi maşinile de Le mans din anii ’60 (în partea posterioară).

Sistemul hybrid utilizat de LaFerrari este denumit oficial HY-KERS şi reuşeşte să reducă emisiile de CO2/km de la 350 (pe F12berlinetta) la 330. Pentur comparaţie, Lamborghini Aventador emite 398 de grame CO2/km. LaFerrari consumă 14.2 litri/100 km în regim mediu mixt, cu 3 litri mai puţin decât rivalul său construit de Lamborghini.

Referotor la sistemul hybrid: bateria motorului electric adiţional se încarcă în două moduri: la frânare şi în momentul în care motorul dezvoltă un cuplu ridicat de care nu are nevoie maşina, cum se întâmplă de obicei în viraje. Pachetul de baterii este montat pe şasiu, cântăreşte 60 de kilograme şi este construit în laboratorul echipei de Formula 1 Ferrari care se ocupă de dezvoltarea sistemului KERS folosit în Marele Circ.

Comentarii