lukoil-banenr

Lamborghini Aventador J – unicatul Lambo de la Geneva 2012

Ceea ce credeam mai devreme ca e conceptul Lamborghini pregatit pentru Salonul Geneva 2012 se dovedeste a fi un model real, care îsi astepta cumparatorul. Nu cumparatorii, ci doar un singur cumparator norocos, deoarece noul si unicul Lamborghini Avendator J… este de vânzare!

bodybuilding

De fapt, mai corect este „a fost de vânzare”, deoarece are deja un proprietar anonim. Cel mai probabil, cei de la Lamborghini s-au gândit sa-i satisfaca cerinta vreunui client extravagant , dar, în acelasi timp, sa arate lumii de ce sunt ei capabili. Si astfel a aparut Lamborghini Aventador J.

diselok

De unde vine „J”-ul? Se pare ca de la sectiunea din regulamentul FIA unde gasesti specificatiile diverselor clase de masini de curse. Adica o indicatie subtila ca Lamborghini Aventador J nu e doar un exercitiu de stil sau un showcar inert, menit a sta doar în garaj sau sub reflectoarele expozitiilor auto.

Nicidecum, inginerii au gândit un racer veritabil pe baza cunoscutului deja Lamborghini Aventador. Din moment ce este destinat pistelor de curse, de ce ar mai avea nevoie de un acoperis amovibil sau chiar de parbriz? Renuntând la acestea, se câstiga la capitolul masa scazuta, nu?

În ideea de a face masina sa „traga” cât mai putin la cântar, s-a renuntat cam la orice element de lux si confort (de la sistemul multimedia pâna la climatizare). În plus, interiorul este îmbracat într-un nou material: denumit Carboskin , acesta este o mixtura de fibra de carbon si o rasina speciala, astfel materialul fiind si flexibil, si foarte rezistent (mai ales la intemperii).

Cam la cât se cifreaza economia de kilograme, nu stim. Stim, însa, ca Aventador J preia partea tehnica a modelului de serie, adica motorul V12 de 700 CP, transmisia ISR si tractiunea integrala. În plus, pentru ca vântul sa nu-i „reteze” capul pilotului, masina beneficiaza de niste deflectoare aerdodinamice, pentru dirijarea curentului de aer.

Lamborghini Aventador J mai beneficiaza de jante special concepute, de 20 inch în fata, respectiv 21 inch în spate, garnisite cu insertii din carbon care sa ajute la racirea mai eficienta a frânelor. În plus, în partea din spate difuzorul si eleronul au fost special proiectate pentru acest model.

Comentarii