lukoil-banenr

Standul Land Rover la Frankfurt 2011

La salonul auto german, britanicii au expus două versiuni ale lui Land Rover DC100: una cu hardtop, cealaltă decapotabilă , cu un aspect foarte dinamic şi care, evident, primeşte şi apelativul Sport. Dacă prima se doreşte o maşină offroad dedicată în primul rând aventurilor în afara şoselelor, DC100 Sport încearcă marea cu degetul, oferind un aspect life-style foarte atractiv.

bodybuilding

diselok

Versiunea cu hardtop a lui Land Rover DC100 reuşeşte să continue stilul mai pragmatic al actualului Defender , care, timp de peste 50 de ani, a fost construit după aceeaşi reţetă, cu foarte mici modificări de-a lungul timpului. Practic, acest concept reuşeşte să fie o reinterpertare în stil foarte modern a unui adevărat dinozaur offroad.

Având doar două uşi, Land Rover DC100 beneficiază de un design simplist, cu muchii drepte, iar forma urmează funcţia, fără a fi nevoie de experimente de design inutile. Foarte compact şi având o distanţă generoasă faţă de sol, precum şi console scurte faţă şi spate, DC100 pare pregătit să înfrunte orice obstacole offroad, reuşind, totuşi, să arate şi modern.

Roţile de 22 de inch au, pe lângă un design inedit, şi o particularitate revoluţionară: la apăsarea unui buton se comandă sistemele pneumatice din interiorul fiecărei roţi, care scot în exterior nişte ţinte concepute pentru rularea pe gheaţă. Este vorba despre sistemul „on-demand spyke tyres”, care face inutil al doilea set de pneuri dedicate condiţiilor cu aderenţă foarte redusă.

Land Rover DC100 mai beneficiază de un sistem „wade aid”: este vorba de senzori sonari, care analizează adâncimea vadului de apă pe unde se doreşte trecerea, informaţiile fiind afişate în timp real pe un display din interior. Graţie suspensiei pneumatice MagneRide, garda la sol poate ajunge la 32 cm, iar înălţimea vadului de apă care poate fi traversat este de 750 mm (în condiţiile în care fantele de aerisire sunt obturate automat, iar computerul central selectează o anumită treaptă şi reglează o viteză constantă de traversare).

Evident, DC100 nu ar fi un Land Rover adevărat dacă nu s-ar baza pe un siste de tracţiune integrală sofisticat. Beneficiind de o cutie de viteze automată cu 8 trepte şi de cutie de transfer, DC100 oferă şi o nouă evoluţie a apreciatului sistem All Terain Response, în timp ce şasiul este bazat pe acelaşi principiu cu cel utilizat la Range Rover Sport.

Sistemul All Terain Response se bazează pe informaţii de la o serie de senzori, care analizează mişcările suspensiei, unghiul de virare al roţilor, derapajul pneurilor, frânarea şi accelerarea, în funcţie de informaţiile adunate unitatea centrală dictând funcţionarea suspensiei, a motorului şi a cutiei de viteze. În plus, sistemul mai analizează imaginile de la camerele HD montate în faţă, pentru a intui conformaţia terenului şi a pregăti în consecinţă sistemele maşinii.

Land Rover DC100 este pregătit şi pentru rularea în siguranţă deplină pe şosea, beneficiind de sistemul Torque Vectoring, funcţie specială a sistemului de control al stabilităţii, care are rolul de a transmite cuplul spre roata care are cea mai bună aderenţă.

În plus, tracţiunea integrală este dotată cu sistemul Driveline Disconnect, un sistem mecanic de decuplare a punţii spate atunci când unitatea centrală decide că nu e nevoie de serviciile acesteia, ceea ce duce la o economie de combustibil de până la 7%.

Oricum, la nivelul consumului, Land Rover DC100 stă bine, deoarece sub capotă are un diesel de 2,0 litri, dotat cu sistem de decuplare automată Stop/Start, de origine ZF. Pentru a accentua caracterul dinamic al versiunii decapotabile DC100 Sport, aceasta este dotată cu un motor pe benzină de 2,0 litri. Ambele versiuni sunt gândite pentru integrarea ulterioară în sisteme de propulsie hibride plug-in.

Interiorul lui Land Rover DC100 este conceput în mod simplist, aşa cum se aşteaptă clienţii de Defender,designul habitacului fiind la fel de colţuros ca şi cel al exteriorului, forma urmând funcţia. Volanul este inteligent conceput, integrând multe comenzi judicios amplasate, iar în partea centrală a bordului regăsim un display tactil de mari dimensiuni, precum şi maneta şi butoanele pentru controlul motorului şi transmisiei integrale.

Un lucru inedit este faptul că Defender aduce în actualitate layoutul cu trei locuri, spaţiul dintre scaunele şoferului şi pasagerului din dreapta putând fi transformat rapid într-o strapontină. În rest, habitaclul maşinii este foarte spaţios, orice spaţiu mic fiind transformat în buzunar de depozitare.

Pentru a fi în ton cu tendinţele ecologice, materialele din DC100 provenind din lumea yachturilor, fiind atât anti-alergice, cât şi rezistente la apă şi la căldura soarelui. Mai mult, scaunele sunt îmbrăcate într-o tapiţerie inspirată de lumea aeronauticii: denumit Superfabric, materialul textil nu este doar foarte rezistent, ci are şi un feeling premium.

Land Rover DC100 hardtop mai plusează cu celule solare montate pe plafon, pentru alimentarea consumatorilor mici din interior. în timp ce versiunea DC100 Sport ascunde sub capacul din spatele scaunelor un spaţiu de depozitare gândit pentru transportul materialelor sportive.

Una peste alta, britanicii au reuşit să ne facă o surpriză extrem de plăcută cu această pereche de concepteLand Rover DC100, care ni se promite că vor ajunge în producţia de serie, mai mult sau mai puţin schimbate, undeva prin anul 2015. Evident, modelul de serie va fi un urmaş exemplar al venerabilului Land Rover Defender.

 

Comentarii

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentLancia Stratos la Frankfurt
Articolul următorMaybach